Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, February 08, 2006

Usah Sentuh Remaja Perempuan Sebelum Masanya - Shahidan
Petikan : BERNAMA


KANGAR, 6 Feb (Bernama) -- Bimbang dengan gejala tidak bermoral di kalangan remaja perempuan, kerajaan Perlis akan menganjurkan program perkhemahan khas setiap bulan dalam usaha menghindari mereka daripada terbabit dalam seks luar nikah.

"Kita tidak mahu remaja perempuan disentuh selagi belum sampai masanya (berkahwin)," kata Menteri Besar Datuk Seri Shahidan Kassim.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Dewan Orang Ramai Sungai Baru Tengah, Simpang Empat di sini hari ini, beliau berkata program itu ditujukan kepada remaja perempuan kerana remaja lelaki tidak mengalami "kerosakan" secara fizikal akibat daripada perlakuan seks luar nikah."Bagi remaja perempuan, jika mereka terbabit dengan perlakuan seks luar nikah, ia boleh memberi kesan yang buruk," kata Shahidan.

Untuk program perkhemahan itu yang akan bermula tidak lama lagi, kerajaan negeri akan bekerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan dan pihak sekolah bagi menyediakan pakar kaunseling.Shahidan berkata program perkhemahan seperti itu akan turut dianjurkan bagi wanita berkeluarga dalam usaha untuk memantapkan lagi institusi kekeluargaan.