Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, February 21, 2006

Pejabat MB Perlis Dikenali Sebagai Jabatan MB Perlis Mulai Hari Isnin
Petikan : Bernama

KANGAR, 20 Feb (Bernama) -- Pejabat Menteri Besar Perlis dikenali sebagai Jabatan Menteri Besar Perlis mulai hari Isnin selaras dengan perkembangan unit-unit yang terdapat di bawahnya, kata Menteri Besar Datuk Seri Shahidan Kassim.

Katanya perubahan itu perlu dilakukan memandangkan kewujudannya semakin besar dengan memiliki pelbagai unit seperti Unit Pegawai Khas, Unit Keselamatan dan Dakwah (UKD) serta Unit Pejabat Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

Beliau berkata demikian kepada pemberita semasa ditemui pada majlis angkat sumpah 10 Pegawai Khas dan tujuh kakitangan UKD, serta Setiausaha Akhbar Menteri Besar di pejabatnya di sini Isnin.Syed Omar Syed Muhamad, 32, dilantik sebagai Setiausaha Akhbar Menteri Besar yang baru berkuatkuasa 16 Feb lalu menggantikan Kassim Md Isa.

Shahidan berkata semua pegawai kerajaan harus memastikan mereka sentiasa menyimpan segala rahsia rasmi kerajaan sebagaimana termaktub dalam sumpah ketika dilantik memegang sesuatu jawatan.

"Sama ada seseorang kakitangan kerajaan itu bersetuju ataupun tidak, mereka harus memberi sokongan kepada pemimpin dan kerajaan yang memerintah serta menjalankan segala tanggungjawab yang diamanahkan dengan jujur dan ikhlas," katanya.