Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Sunday, February 26, 2006


Umno tidak mampu mendaulatkan Islam
Oleh : Mat Teropong
Kategori : Berita

Bohor Mali : Ummat Islam mesti bangkit untuk berjuang dan berjihad bermula dari sekarang kerana Islam sekarang sedang dicabar dan dihina diseluruh tempat.Seru AJK PAS Pusat Haji Mahfuz Omar dalam ceramah politiknya di sini Khamis lalu.

Beliau juga menyeru supaya ummat Islam tidak berpecah kerana perbezaan aliran pemikiran tetapi sebaliknya menjadikan perbezaan itu sebagai kekuatan kepada Islam.

Beliau kemudiannya memberitahu hadirin supaya lebih pantas daripada musuh supaya Islam akan dapat dipertahankan.

“Kita mesti bermuhasabah sesama kita (Islam) untuk mencari jalan,”tegas beliau.

Antara saranan beliau ialah memantapkan dakwah dan tarbiyyah dikalangan ahli.

“Kita mesti mempertahankan kedaulatan Islam.Tanpa kedaulatan kita akan dicincang oleh musuh,” ujar beliau.

“Kita diberi kata dua oleh musuh sedang kita tak mampu nak buat begitu kepada musuh. OIC tak mampu nak beri pertolongan kepada ummat Islam,”katanya lagi.

Contoh ketidakmampuan OIC menurut beliau ialah bagaimana Pengerusi OIC tidak sanggup memboikot barangan dari Denmark sedang dalam masa yang sama Denmark telah menghina nabi Muhammad S.A.W.

Begitu juga perkara yang sama berlaku didalam negara kita apabila News Strait Times (NST) turut menghina Rasulullah dan Perdana Menteri menerima alasan NST tanpa ada tindakan.

Ini kata Saudara Mahfuz lagi menunjukkan kelemahan kerajaan yang berslogankan Islam Hadhari dalam menangani perkara berkaitan dengan Islam.

Beliau juga mendedahkan perkara ini berlaku kerana seorang rakyat Singapura telah menjadi seorang dari sidang pengarang di NST dan dia adalah sahabat baik kepada menantu PM.

“Hal ini tidak boleh ditangani oleh Umno,”kata beliau.

Beliau juga mengajak ummat Islam agar keluar dari budaya selesa supaya menjadikan diri masing-masing mempunyai ketahanan diri untuk Islam dan ini menurutnya lagi akan menimbulkan ketakutan kepada musuh.

“Jangan jadi seperti Pengerusi OIC yang dilihat semakin tidak bermaya dan berdaya lagi,”tambah beliau lagi sambil mengemukakan contoh kekalutan akta 121(1A) yang menyerlahkan kelemahan PM.

Beliau juga mendedahkan bahawa di Singapura juga ada akta seperti akta 121 (1A).Akta ini menurut beliau tiada masalah tetapi ianya menjadi bermasalah kerana ada orang yang mementingkan diri.

“Orang Islam tidak pernah mempersoalkan hal berkaitan dengan orang bukan Islam tetapi kenapa bukan Islam begitu sibuk untuk mencampuri urusan orang Islam,”Tanya beliau.

Dan lebih malang lagi apabila menteri-menteri yang menghantar memo kepada PM tempohari masih dikekalkan dalam barisan kabinetnya.

“Bagi saya kabinet baru ini ibarat toyu (kicap) lama yang disalin dengan botol baru. Hitamnya sama pekat tapi dah expired.Siapa yang makan akan sakit perut,”kata beliau secara berseloroh.

Akhirnya beliau mengingatkan rakyat supaya sedar dan mengembalikan kedaulatan kepada Islam agar Islam dihormati.