Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, February 10, 2006

MESEJ KEPADA KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA SEORANG PENAKUT ...
Kategori : Surat Pembaca
Oleh : Suzriman(perbatasan.net)

Kepala Batas :- Dunia hari ini menjadi kucar kacir gara-gara tindakan biadap akhbar Denmark Jyllands Posten mempersenda Islam dengan menerbitkan karikatur Nabi Muhammad saw (yang meundiannya turut diterbitkan oleh akhbar-akhbar Eropah yang lain termasuk di New Zealand kononnya kerana menyatakan solidariti terhadap akhbar Denmark itu).

Tetapi lain pulak dengan Malaysia suatu waktu dahulu Akhbar Harakah pernah menyiarkan kartun yang melampau (yang kononnya melampau) - menghina (bekas PM yang zalim) Tun Dr Mahathir menurut Laporan TV3 BULETIN Pagi TV3 pada pagi , 19 Jun 2003 yang memberi liputan meluas tentang karikator Zunar mengenai "Masalah SAR - Gara-gara Mahazir! Ekoran dari itu lesen Harakah di desak supaya di gantung ada laporan lain yang menyiarkan kenyataan Ketua Puteri UMNO sewaktu itu, menyaran supaya Bangunan Harakah di bakar. Kenyataan itu turut disokong oleh Dato Hishammuddin Tun Hussein dan ramai lagi kepimpinan UMNO.
Dalam satu kenyataan yang sumbernya dari PAS

Tidak cukup dengan gesaan Azalina yang mahukan bangunan Harakah dan akhbar PAS itu dibakar yang menampakkan unsur menghasut, ia turut ditokok tambah oleh Hishamuddin Tun Hussein.Dato' Abdul Hamid Zainal Abidin pula menyifatkannya amat jijik sementara Dr Mahathir mengambil kesempatan mencampur adukkan dengan isu-isu lain seperti Tuhan samseng dan mencarut bagi menggambarkan kekurangan PAS.Ketua Pengarah Jakim maju setapak lagi dengan mengharamkan terus perbuatan Zunar yang menjatuhkan maruah seorang pemimpin Umno. Pada keseluruhannya mereka kelihatan sangat mengambil kesempatan dan enggan menerima maaf yang telah dimajukan oleh PAS. Pantas sungguh reaksi 'orang agama' di Jakim apabila ia menyentuh parti PAS. Terus Haram!

Sewaktu itu memang semua anggota UMNO bangkit - membantah tindakan Harakah dan isu ini menjadi satu isu utama kami dalam menghentam PAS kerana perbuatan nakal Zunar.

Namun hari ini kata seorang ketua yang penakut iaitu Dato Hishammuddin Tun Hussein (yang responnya terhadap isu penghinaan terhadap Rasulullah saw melalui karikatur dalam akhbar Denmark dikira antara yang terlambat) hari ini berkata:”Kalau kita hantar memorandum jawapan dari kedutaan semestinya bahawa mereka tidak dapat menguasai akhbar mereka. Tambahan pula kita tahu penyerahan memorandum tidak akan ke mana dan keduanya kalau kita buat demontrasi ianya akan mengiyakan lagi tuduhan mereka bahawa Islam itu ganas.kita tidak perlu hantar memorandum - kita tidak perlu buat demonstrasi - kita tidak perlu bakar bangunan Serawak Tribune “ tidak perlu boikot barangan Denmark - (memang tidak akan kita buat pun)Lalu Pemuda Umno mengambil langkah yang berlainan iaitu dengan cara mendesak agar dikirimkan suara bantahan. Ianya dihantar samada menerusi telefon, surat, dan e-mail ke kedutaan Denmark agar ianya dapat disampaikan kepada akhbar berkenaan.Tetapi aneh senario penghinaan ke atas Nabi Muhammad tidak membangkitkan kemarahan sebagaimana kita marah sewaktu Zunar menghina Dr Mahahtir.

Ini jelas Dato Hishammuddin Tun Hussein dan seluruh ahli-ahli UMNO seorang penakut dan amat malang sekali mereka (UMNO) tidak merasa hina dan jijik serta membangkitkan kemarahan apabila penghinaan ke atas Nabi Muhammad saw .

Dewan Pemuda PAS Kawasan Kepala Batas hari ini mencabar Dato Hishammuddin Tun Hussein dan seluruh ahli-ahli UMNO agar turun padang untuk menyertai perhimpunan yang bakal bermula di Masjid Kampung Baru Kuala Lumpur sebaik sahaja selesai Solat Jumaat itu dan berhimpun di perkarangan kedutaan itu di Wisma Denmark. Ini isu Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, bukan manusia biasa seperti Tun Mahathir.



Mesej oleh :-

Nor Suzriman bin Mohamad
-Ketua Penerangan-
Dewan PAS kawasan Kepala Batas

Terima kasih kepada pengirim