Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Sunday, February 26, 2006

Al-Quran hanya untuk keuntungan dunia
Oleh : Nikon
Kategori : Berita

Bohor Mali : Al-Quran sekarang hanya digunakan untuk mencari keuntungan dunia sahaja sedangkan ia sepatutnya digunakan untuk menjadi petunjuk kepada manusia seluruhnya.Demikian yang dinyatakan oleh Naib Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Perlis Ustaz Yussainee Yahya pada ceramahnya disini Khamis lalu.

Beliau kemudiannya menjelaskan lagi bagaimana al-Quran telah diketepikan dengan memberikan contoh undang-undang Malaysia tidak mendaulatkan al-Quran sebagai rujukan utama akan tetapi apabila bercakap berkenaan zakat yang mana ia boleh memberikan keuntungan kepada kerajaan, maka al-Quranpun digunakan secara meluas.

“Itupun baca ayat tak habis.Aki mussolah tidak disebut tapi yang disebut-sebut waatuzzakah pasal zakat tu bagi depa duit,”sindir beliau.

Beliau yang juga Timbalan DPP Kawasan Kangar turut memberitahu kepada hadirin yang tiada terdapatpun ayat-ayat al-Quran yang mengajak rakyat membentuk ketaqwaan diri yang ditekankan oleh kerajaan.

Ini menurut beliau lagi kerana pemerintah tidak merasakan ayat-ayat sebegitu memberikan manafaat kepada mereka dari segi material.

Begitu juga dalam Islam Hadhari, tiada roh al-Quran yang diterapkan didalam perlaksanaannya yang jauh bezanya dari kerajaan rasulullah yang menjadikan al-Quran, as-sunnah dan keikhlasan kepada Allah sebagai asas pembentukkannya.

“Hebatnya sahabat kerana mereka ikut al-Quran dengan sepenuh jiwa dan hinanya kita kerana meninggalkan al-Quran,”tegas beliau lagi.

Dan inilah menurut beliau yang PAS pertahankan dengan menjadikan pendidikan yang berteraskan al-Quran dan as-sunnah sebagai antara agenda utama dalam sistem pendidikan supaya aqidah ummat Islam dapat dipertahankan.

Hasil dari kegagalan kerajaan inilah maka lahirnya Black Metal, Punk, gejala gay dan akhir sekali petaka yang paling malang bagi ummat Islam ialah tiada rasa sensitif langsung apabila rasul kita sendiri dihina.

Akhir sekali beliau mengingatkan kepada semua hadirin tentang tanggungjawab semua untuk menegakkan Islam walau dimana kita berada sehinggalah sampai ketentuan Allah untuk memenangkan kita atau sebaliknya.