Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, February 24, 2006

Saudara Hairy Hashim

Sambutan 30 Tahun PAS Kangar : Jasa veteran PAS dikenang
Kategori : Berita
Oleh : Nikon
Kangar 23hb Feb : Ulangtahun ke 30 PAS akan menjadi pentas untuk mengenang jasa dan bakti yang telah ditabur oleh veteran PAS. Ianya akan menghimpunkan semula golongan ini yang ada sesetengahnya telah berjuang lebih daripada 30 tahun.Demikianlah antara penjelasan yang diberikan oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Kangar Saudara Hairy Hashim ketika diminta untuk mengulas perihal sambutan Ke 30 tahun PAS Kangar.

Beliau menjelaskan lagi tujuan PAS kawasan berbuat demikian ialah untuk menunjukkan kepada amilin-amilin didalam PAS tentang bagaimana pengorbanan veteran-veteran PAS ini yang tidak mengenal erti penat dan lelah dalam memperjuangkan agama Islam.

“Gerakan baru akan mengambil alih perjuangan ini dan mereka (para veteran) akan membantu sekadar yang mampu,” jelas beliau.

“Kebanyakkan mereka telah merasai pahit maung, duri dan ranjau perjuangan.Tetapi bagi mereka itu adalah kemanisan perjuangan sehingga tidak merasa jemu dalam perjuangan,” tambah beliau lagi.

Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya III PAS Perlis juga merasa kagum dengan kesanggupan sesetengah mereka yang sanggup untuk mengusung speaker dan membuat pentas ceramah di tengah-tengah bendang pada zaman dahulu.

Semangat inilah yang perlu ada didalam jiwa setiap pendukung perjuangan PAS dan beliau amat berharap dengan pendedahan semangat perjuangan para veteran akan memberikan motivasi kepada ahli-ahli PAS terutamanya Pemuda bagi menghadapi pilihanraya yang dijangka diadakn pada tahun hadapan.

Disamping itu juga beliau juga akan memastikan program ini akan menjadi medan bagi PAS untuk mendekatkan diri dengan masyarakat setempat.

Beliau juga melahirkan keyakinan yang tinggi bahawa faktor kemenangan HAMAS dan IKHWAN baru-baru ini akan menjadi pendorong kepada ahli-ahli PAS untuk memastikan kemenangan PAS dalam pilihanraya akan datang.

“Saya dengan rasa penuh rendah diri menjemput tuan-tuan dan puan-puan untuk hadir ke majlis Sambutan ke 30 PAS Kawasan Kangar di MADI pada 24,25 dan 26hb Februari ini.