Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, February 27, 2006


Isyarat dari Umno cukup menakutkan
Oleh : Mat Teropong
Kategori : Berita

Jejawi 27hb Feb : Isyarat-isyarat mutakhir yang diberikan oleh Umno kepada keadaan pemerintahan mereka cukup menakutkan rakyat.Demikian luahan Saudara Saifudin Nasution dalam ceramah penutup sempena Ulangtahun ke-30 PAS Kawasan Kangar malam tadi.

Beliau yang mempersoalkan tindakan PM yang tidak mengambil sebarang tindakan keatas NST sedang dalam masa yang sama akhbar lain dikenakan hukuman.

Sambil menyifatkan tindakan itu sebagai zalim beliau juga melahirkan ketidakyakinannya yang kerajaan akan berlaku adil kepada rakyat bawahan.

Begitu juga dengan kebenaran yang telah diberikan kepada pengikut Ayah Pin untuk mencabar keputusan Mahkamah Syariah Besut oleh tiga orang hakim baru-baru ini.

Bekas Naib Presiden Parti KeAdilan Rakyat itu juga mempersoalkan tindakan Najib yang kononnya melindungi pelajar yang digunting tudung mereka baru-baru ini sedangkan isterinya sendiri tidak memakai tudung.

“Kalau pasal agama tak boleh harap Umno nak pertahankan,”jelas beliau

Beliau juga menjelaskan kepada umum bahawa politik ini ialah soal pokok dan bukan perbalahan atau pertikaian mengenai perkara remeh-temeh.

“Kita tak bincang soal remeh seperti macamana nak kuatkan tenaga batin,”kata beliau merujuk kepada cadangan Datuk Seri Shahidan Kassim yang ingin menjalankan penyelidikan keatas pokok kucing galak baru-baru ini.

Beliau turut mendedahkan bagaimana kerajaan Umno melutut kepada Amerika kerana kesungguhan mereka untuk menemui Presiden negara itu George W.Bush.

Itulah rupa sebuah parti yang menyatakan perjuangan mereka untuk menegakkan agama dan bangsa tetapi sanggup membayar duit satu juta dollar Amerika semata-mata untuk bertemu penjenayah terbesar dunia itu.

Sedangkan apabila bekas Presiden PAS allahyarham Dato’Fadhil Noor berjumpa dengan Menteri Luar Australia, PAS terus dituduh pengganas.

Beliau yang sentiasa sarat dengan fakta-fakta semasa kemudiannya menempelak Pak Lah yang mengatakan Kem Tahanan Guantanamo sebagai zalim dan menggesa agar kem itu ditutup tetapi ISA di Malaysia tidak pula dikata zalim.

Begitu juga dalam siri lakonan Pak Lah yang lain yang mana dia sebenarnya terlibat sama dengan penjualan kepentingan negara kepada negara luar.

Beliau menyenaraikan kepentingan-kepentingan itu antara lainnya ialah Pantai Holding, Telekom dan juga cadangan penjualan Felda kepada syarikat Singapura.

Saifudin pada dasarnya telah berjaya mendedahkan wajah sebenar Umno yang menipu rakyat dengan mengatakan dialah juara membela agama, bangsa dan negara sedangkan sebaliknya ini semua sudah hampir tergadai ditangan Umno.

Dan inilah antara isyarat-isyarat dari Umno yang amat menggerunkan kita semua.