Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, December 27, 2005


Kisah disebalik penderaan Adik Nor Adilla Syikin
Kategori : Surat Pembaca


Assalamualaikum saudara pengarang.Saya mengharapkan agar saudara dapat menyiarkan cerita ini dalam laman web saudara kerana ianya melibatkan kepentingan agama Islam kita.Saya agak kurang yakin sekiranya saya menghantarkan surat ini kepada akhbar-akhbar perdana, mereka akan menyiarkannya.

Banjir di Perlis baru-baru ini bukan sahaja telah menenggelamkan harta benda dan tanaman tetapi juga cerita tentang penderaan keatas Adik Nor Adilla Syikin Abdul Hamid.Semasa ianya hangat diperkatakan orang, adakah semua sedar kenapa ia berlaku? Benarkah dia didera semata-mata kerana dia gagal menjawab soalan tuisyen yang diberikan oleh “guru”nya? Atau adakah sesuatu yang lebih dahsyat yang tidak terfikir oleh anda semua?

Cerita sebenar ini telah saya ambil daripada ahli keluarga saudara Abdul Hamid sendiri yang menyatakan bahawa terdapat tanda-tanda “guru” itu sebenarnya ingin meng”kristian”kan anaknya.Dengan lakonan wajah yang manis “guru” itu, dia selalu akan membuat tempahan makanan daripada kedai Islam untuk memastikan kononnya dia mengambil berat dengan pemakanan Adik Nor Adilla.

Kadang kala menurut sumber itu lagi, “guru” itu akan membeli bahan mentah dan meminta agar ibu Nor Adilla untuk memasak.Jadi apa perasaan anda jika seseorang menunjukkan keperihatinan yang sebegitu kepada anak anda? Sudahlah dia membantu dalam pelajaran, dijaga pula makan dan minum anak itu supaya tidak termakan makanan yang tidak halal.Pastinya kita semua akan menaruh kepercayaan kepada dia.

Sebenarnya menurut sumber itu lagi “guru” tersebut telah lama mencuba untuk memasukkan jarum kristianisasinya kepada Adik Nor Adilla.Alhamdulillah ianya gagal sehinggalah kepada hari kejadian.Barangkali dia sudah tidak tahan kerana kegagalannya untuk menghasut Adik Nor Adilla maka diapun mengambil tindakan “gila” itu.

Manakala Adik Nor Adilla pula tidak sedar akan perkara itu kerana dia memang tidak mengerti apa-apa.Kalau dia dimarahpun sebelum itu ialah kerana dia menganggap itu adalah kerana kesalahan yang dia lakukan.

Menurut sumber itu lagi “guru” itu telah mengajar dia bahawa tuhan Islam dengan tuhan kristian itu sama sahaja.”Guru” itu juga cuba menyembunyikan kecederaan yang dialami oleh Nor Adilla selepas dia menderanya dengan memberitahu ayahnya bahawa Nor Adilla ingin menumpang tidur di rumahnya buat beberapa hari lagi.

Syukur sekali lagi kepada Allah yang telah membongkarkan kejadian ini dengan memberikan akal kepada Adik Nor Adilla untuk lari menyelamatkan dirinya.

Saudara pengarang, saya tidak mereka mahupun memperbesar-besarkan secara semberono cerita ini kerana menurut sumber itu lagi perkara di atas itu semuanya telah dikhabarkan kepada Menteri Besar Datuk Seri Shahidan Kassim oleh Adik Nor Adilla sendiri secara berhadapan di wad kanak-kanak itu ketika lawatan beliau pada sehari selepas kejadian.Disaksikan oleh ayah dan ibunya.

Saya tidak pandai dengan psikologi kanak-kanak tetapi yang saya tahu kanak-kanak yang berusia sembilan tahun biasanya tidak pandai lagi hendak menipu.Apatah lagi berkenaan perkara agama.Wallahua’lam perbetulkan saya sekiranya silap.

Saya memang sudah menjangkakan yang Shahidan tidak akan mengeluarkan kenyataan tentang konflik agama itu sebaliknya yang hanya disentuhnya ialah berkenaan pusat tuisyen yang sepatutnya berdaftar dengan kementerian pelajaran kerana menurut sumber itu, Shahidan telah berpesan kepada saudara Abdul Halim supaya merahsiakan perkara tersebut.

Tetapi saya sangat berharap agar Datuk Seri Shahidan Kassim akan mengusahakan sesuatu supaya ianya tidak berulang lagi dimasa hadapan apatah lagi Perlis ini terkenal dengan ajaran Sunnahnya yang menjadikan amalan rasulullah sebagai amalan utama tanpa adanya unsur-unsur bidaah.Dan saya sangat yakin bahawa adalah menjadi bidaah yang amat besar sekiranya membiarkan sahaja usaha-usaha untuk memurtadkan ummat Islam tanpa tentangan apatah lagi kita mempunyai kuasa sebagai pemerintah.

Saya tidak rela keturunan saya dimurtadkan begitu sahaja.Relakah anda semua?


Kiriman :
Penduduk Taman Kemajuan

Terima kasih kepada pengirim