Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, December 01, 2005

Penyokong Gerakan Islam Perlu Tingkat Ilmu - Haron Din
OLEH : BASHIR ISHAK
Kategori
: Berita

KANGAR, 29 Nov (Hrkh) - Setiap ahli dan penyokong gerakan Islam perlu memberi penekanan mengenai kesungguhan menuntut ilmu, demikian jelas Timbalan Musyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din.Beliau berkata demikian ketika menyampaikan Kuliah Maghrib Perdana di Balai Islam MADI, Kampung Jejawi Dalam di sini baru-baru ini.

Menurut beliau, selain kesungguhan menuntut ilmu, kefahaman yang jitu juga perlu supaya tidak menyeleweng daripada maksud sebenar ilmu yang dipelajari.

"Jenis yang faham sikit-sikit ilmu samalah macam Islam Hadhari. Lain yang dipelajari yang yang dibuat," katanya.
Selain daripada kuliah maghrib, majlis solat hajat untuk bermunajat kepada Allah memohon kemenangan dalam pilihan raya kecil N.12 Pangkalan Pasir, Kelantan juga diadakan.

Dalam pada itu, sejumlah besar wang telah dapat dikumpulkan untuk dana pilihan raya tersebut.
Lebih 500 orang telah menghadiri program kuliah maghrib tersebut yang akan dijadikan sebagai program tarbiyah bulanan PAS Perlis.

Menurut Ketua Penerangan PAS Perlis, Ustaz Yaakub Abu Seman, program kuliah Dr Haron ini akan berlangsung pada hari Sabtu minggu keempat setiap bulan.

"Program ini mendapat sambutan yang sungguh memberangsangkan. Ini adalah satu permulaan yang baik untuk program tarbiyah ahli dan penyokong kita," katanya.