Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, December 27, 2005

Ambil kesempatan ketika banjir
Oleh : Nikon
Kategori : Berita

Kangar 26hb Dis : Ketika orang ramai sibuk dengan banjir baru-baru ini, sebuah bilik operasi buku teks di sebuah sekolah yang dijadikan pusat pemindahan banjir telah diceroboh masuk oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Dari pencerobohan itu pihak sekolah kehilangan wang tunai sebanyak lebih RM 100. Menurut sumber lagi, bilik itu yang dinamakan BOSS iaitu ringkasan kepada Bilik Operasi Skim Pinjaman Buku Teks telah disalah anggap oleh penceroboh yang mana mungkin mereka menyangka ianya ialah bilik kepada boss.

Apa yang dikesalkan disini ialah ketika mana semua orang sepatutnya bermuhasabah keatas diri masing-masing diatas peristiwa banjir yang berlaku, ada pihak yang mengambil kesempatan untuk melakukan kerja yang dimurkai Allah.Mungkin tidak cukup lagi peringatan yang Allah berikan sehingga ada orang yang bagaikan mencabar kuasa Allah.

Tiadakah secebis keinsafan di dalam hati sehingga lupa dengan amaran Allah yang telah diberikan dihadapan mata masing-masing? Jangan kita menjadi orang yang tidak bersyukur kepada Allah kerana apabila kita bersyukur ianya adalah untuk kita tetapi apabila kufur, ingatlah azab Allah itu amat pedih.