Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, August 26, 2006

Untuk Renungan Bersama....
Kategori : Surat Pembaca
Saudara pengarang,
Saya mengambil gambar ini dalam Harakahdaily.Tiada apa yang istimewa dan saya berpendapat sememangnya saudara sudahpun mempunyai gambar ini.
Cuma saya ada sedikit coretan dan saya amat berbesar hati sekiranya saudara sudi untuk menyiarkan surat saya ini.Bukan sajak atau puisi.Terserah kepada saudara untuk mengkategorikannya.
Rupanya bukan orang dibawah sahaja yang takut bila digertak tapi orang yang diatas juga.
Memang begitulah manusia bila kuasa yang menjadi matlamat hidup rela dikorbankan prinsipnya.
Bukankah Tun Mahathir seorang negarawan yang begitu disanjungi suatu ketika dahulu?
Adakah kerana kebenaran yang ingin dia dedahkan yang menyebabkan jadi tak sebulu?

Siapa yang lebih teruk antara keduanya?Pak Lahkah? atau Mahathirkah?
Bukan.Kedua-duanya tidaklah seteruk mana tetapi penyokong yang tidak setia dan yang menikam belakanglah yang teruknya paling menyerlah.

Begitulah nasib seorang tua yang akhirnya diturunkan juga walau pernah berkuasa dahulu.
Sama seperti gambar yang diturunkan oleh penyokong kuatnya satu ketika dahulu.

Tetapi lumrah alam seperti roda.Akan berpusing sentiasa.Maka tunggulah pula pusingan kita bagaimana rupa jadinya

Terima Kasih Saudara Pengarang,

Nukilan Mat Thai
Padang Melangit


Terima Kasih kepada pengirim.Memang kami sudah mempunyai gambar ini tetapi nukilan saudara agak unik dan kami gembira dengan sumbangan saudara ini.Diharap agar dapat menyumbang lebih banyak bahan untuk kami siarkan pada masa akan datang.


No comments: