Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, August 09, 2006

Demo anti Israel kali ke 2

Kami bantah!!!

Bendera Israel dan Amerika dibakar tanda protes


YB Ustaz Hashim menyampaikan ucapannya

KANGAR - Umat Islam di Perlis terus melahirkan bantahan terhadap kekejaman rejim Zionis-Israel ke atas umat Islam di Lubnan dan Palestin dengan mengadakan tunjuk perasaan di perkarangan Masjid Alwi dekat sini Jumaat lalu.

Perhimpunan aman yang diterajui oleh PAS Perlis ini disertai sekitar 400 orang yang terdiri daripadajemaah masjid yang baru selesai mengerjakan solat Jumaat.

Turut serta ialah Muslimat PAS yang sedia menunggu dari awal dan berberapa orang wakil dari Hizbut Tahrir Perlis.

Majlis ringkas ini menyaksikan hanya dua orang pimpinan PAS Perlis dibenarkan berucap, sebagaimana yang telah diarahkan oleh pihak polis.

Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Zolkharnain Abidin memulakan ucapannya disusuli ucapan dari Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.

Ustaz Hashim menegaskan bahawa kekejaman Israel yang disokong oleh Amerika dan Britain sebagai sekutu kuat mereka adalah merupakan satu kemunkaran yang besar.

"Mana lagi lebih besar munkar dan maksiat apabilamereka membunuh manusia dengan kejam dan kita yang mengaku sebagai Islam perlu melahirkan bangkangan dan tidak guna menjadi seorang Muslim dan duduk senyap tanpa berbuat apapun," katanya.

Katanya lagi, tunjuk perasaan seperti ini adalah untuk membangkitkan semangat dan roh syariat di kalangan umat Islam dan ianya akan terus diadakan.

"Saya menyeru semua umat Islam dan rakyat negara initak kira bangsa dan agama, marilah kita bersatu pada saat ini untuk melahirkan rasa benci dan tidak senang kita dengan suasana dan keadaan yang ada di sana dan terus berdoa kepada Allah. Inilah usaha kita yang sedikit dari kita di sini," serunya sambil disambut dengan laungan Allahu Akbar.

No comments: