Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, August 26, 2006


Tentera Pengaman : Jangan jadi boneka Zionis
Oleh : Nikon
Kategori : Berita

Jejawi 25hb Ogos : Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) memberi amaran kepada Pengerusi Pertubuhan Negara-Negara Islam (OIC) agar tidak menghantar pasukan tentera pengaman yang hanya untuk dijadikan boneka rejim zionis.

Ketua DPPP YB Salehuddin Ayob juga menentang segala bentuk usaha untuk memaksa tentera Hizbullah melucutkan senjata mereka kerana itu semua menurutnya adalah tipu muslihat Israel dan sekutunya Amerika.

“Duduk sini kilat kasutpun dapat pahala,”ujarnya yang merujuk kepada tentera pengaman dari Malaysia jika sekiranya kehadiran mereka ke Lubnan hanya untuk menjadi boneka Yahudi.

Beliau menambah ketika mula-mula Israel menyerang Lubnan tiada apa-apa tindakan oleh Amerika.Tetapi setelah lebih sebulan peperangan yang menyaksikan Israel gagal maka sidang tergempar menamatkan perang diadakan.

Antara lain muslihat Yahudi ialah mereka cerita pembunuhan bekas Perdana Menteri Lubnan Rafiq Hariri dilakukan oleh Syiria.Tetapi selang enam bulan selepas pengunduran tentera Syiria, mereka menyerang Lubnan.

Salehuddin yang begitu bersemangat berkongsi pengalaman beliau ketika di Lubnan dengan pendengar juga mendedahkan rahsia kejayaan Hizbullah ialah kerana mereka mengamalkan didikan Rasulullah dan sahabat dalam gerakan mereka.

Menurut perangkaan yang beliau perolehi,sebanyak 138 buah kereta kebal Israel musnah,lebih kurang 100 orang tentera Israel mati dan hanya tujuh tentera Hizbullah yang syahid setelah selesai perang.

“Rakyat Lubnan dapat melihat keikhlasan Hizbullah berjuang.Sebab itulah mereka mendapat sokongan padu,”kata beliau.

Keikhlasan perjuangan itu juga ditunjukkan oleh HAMAS di Palestin apabila dua ketua mereka Sheikh Ahmad Yaasin dan Dr.Abdul Aziz Rantisi, syahid ketika berjuang menentang Israel laknatullah.

Ahli Parlimen Kubang Kerian itu juga bersetuju dengan cadangan untuk mengadakan peta baru bagi kawasan Timur Tengah tetapi dengan syarat peta itu tidak mengandungi negara Israel.

Beliau juga mengecam pihak yang menyalah tafsirkan ungkapan “pengganas” yang bagi beliau ianya hanyalah mengikut kefahaman Israel dan Amerika dan bukan pengganas dalam ertikata yang sebenarnya.

“Kita ambil contoh “pengganas” yang telah British berikan kepada pejuang-pejuang di Tanah Melayu seperti Mat Kilau,tok Janggut dan Dato’ Maharaja Lela sehingga saya sendiri dahulu menganggap Tok Janggut itu jahat,”ujarnya lagi.