Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, August 15, 2006

Forum Ehwal Islam memalukan!

Kelihatan lebih banyak kerusi berbanding hadirin yang ada untuk mendengar syarahan yang disampaikan oleh penceramah undangan.Darul Sunnah,Piala Malaysia mengatasi majlis ilmu.
Petikan Harakahdaily
KANGAR, 14 Ogos - Memalukan! Begitulah komen orang ramai yang hadir ke majlis Forum Ehwal Islam sempena Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Peringkat Negeri Perlis malam minggu lalu.

Hanya sekitar 45 orang termasuk ahli panel dan jemputan khas yang menghadiri program tersebut yang diadakan di Dewan Kapitol, Kolej Universiti Kejuruteraan Utara Malaysia (KUKUM).
Yang menghairankan ialah mengapa program tersebut diadakan di situ sedangkan semua program lain termasuk ekspo dan pameran diadakan di pekarangan Stadium Utama, Kangar.
Pada malam tersebut, pentas utama di tapak ekspo tidakpun digunakan, sekaligus menimbulkan tanda tanya mengapa forum diadakan di dewan yang terletak dua kilometer dari situ.
Setidak-tidaknya, jika diadakan di tapak ekspo, ianya akan menarik lebih ramai pengunjung yang hadir ke gerai makanan dan pameran.

Tinjauan Harakahdaily mendapati gerai makanan di tapak ekspo masih sesak dengan orang ramai pada jam11 . 30malam.
Seorang pengunjung tapak ekspo yang ditemui menganggap ini sebagai satu langkah kurang bijak lebih-lebih lagi proram ini dianjurkan oleh kerajaan negeri.
Panel jemputan forum pada malam itu tersebut ialah Rektor Kolej Islam Darul Ridzuan, Dato' Dr Mohamed Yusoff Hussain dan Ustazah Nazrah Yusof dari Institut Perguruan Darul Aman.
Turut hadir ke forum bertajuk "Pertanian Adalah Perniagaan" itu ialah Exco Pertanian Perlis, Dato' Abu Bakar Ismail.
Lebih mengaibkan apabila urusetia forum sendiri tidak mengendahkan program yang sedang berjalan di dalam dewan.
Mereka lebih berminat untuk berada di kedai kopi di luar dewan sambil menonton perlawanan bola sepak di televisyen, perlawanan Piala Malaysia antara Perlis dan Terengganu.
Pihak penganjur yang menyediakan minuman air mineral dan roti untuk orang ramai nampaknya tidak luak sedikitpun kerana proram yang tidak mendapat sambutan.