Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, August 10, 2006

Ceramah Mohamad Sabu gempur kubu Umno

Petikan Harakahdaily
ARAU, 10 Ogos - PAS berjaya menggempur kubu Umno di dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Guar Sanji dengan kehadiran lebih seribu orang ke majlis ceramah Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu malam semalam.

Kampung Jelempok yang dikenali sebagai kubu Umno di sini menyaksikan orang ramai datang untuk mendengar amanat dan penjelasan isu semasa pimpinan PAS, sekaligus menyuntik semangat baru untuk menghadapi Pilihan raya Umum (PRU) ke-12.

Selain Mohamad Sabu, turut berceramah ialah Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin dan Yang DiPertua PAS Arau, Ustaz Ahmad Ali.

Kawasan markas PAS Jelempok yang sempit tidak menghalang orang ramai bersesak-sesak termasuk di celah-celah rumah penduduk kampung dan di atas jalan raya untuk mendengar ceramah.

DUN Guar Sanji pernah dimenangi PAS pada PRU 10 tahun 1999. Pada masa itu, Ustaz Ahmad Ali telah menewaskan calon Umno/BN dengan majoriti 603 undi.

Namun pada PRU ke-11, beliau tewas dengan majoriti tipis, 145 undi.

Kini Majlis Tindakan DUN (MTD) Guar Sanji sedang menyusun langkah baru ke arah menghadapi PRU ke-12 termasuk menyiapkan sebuah Markas MTD yang bakal menjadi pusat pentadbiran baru mereka.

2 comments:

rahim said...

kuat sangat kaa DUN GUAR SANJI ni sampai buat markaz baru?

peghelihla said...

kuat tak kuat tapi depa boleh himpun duit buat markas. Gotong royong plak tu