Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, September 23, 2006

PERUTUSAN RAMADHAN AL-MUBARAK
OLEH : USTAZ AHMAD ADNAN FADHIL
KETUA DEWAN PEMUDA PAS PERLIS
Assalamualaikum kepada semua pembaca Blog Peghelih La.Diharapkan anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan sentiasa dilimpahi rahmat oleh Allah S.W.T.

Saya mengambil kesempatan yang diberikan oleh warga Peghelih La untuk mengucapkan kepada semua pembaca muslim Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubaraq yang akan datang bertandang tidak lama lagi.

Saudara,bagi saya apa yang terpenting kepada kita semua ketika tibanya bulan yang penuh keberkatan ini ialah kita hendaklah cuba sedaya upaya kita untuk menghayati dengan bersungguh-sungguh semangat Ramadhan dan puasa itu sendiri.

Semangat Ramadhan sebenarnya terletak pada al-Quran kerana didalam bulan Ramadhanlah diturunkan al-Quran kepada kita semua.

Manakala semangat puasa pula ialah menghayati roh puasa itu supaya dapat melahirkan insan yang mempunyai jiwa yang bertaqwa kepada Allah.

Bulan Ramadhan ialah pencetus semangat juang umat Islam.Didalam bulan ini antaranya,umat Islam telah memenangi Peperangan Badar,dapat membebaskan Kota Mekah dan juga mencapai kemenangan menentang Israel dalam tahun 1973 iaitu dalam perang yang dikenali sebagai Sittah Oktober.

Oleh itu saya berharap dengan kesungguhan kita untuk menghayati kemenangan-kemenangan yang telah dicapai didalam bulan Ramadhan ini maka, insya Allah akan lahirlah generasi yang akan memenangkan Islam dimasa akan datang.Wallahu a’lam

No comments: