Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, September 29, 2006

Dalil Kenapa Dato Seri Radzi wajib jadi MB Perlis
Petikan Umno Reform

Dalil Kenapa Dato Seri Radzi wajib jadi MB PerlisMenteri Besar Perlis sekarang Shahidan Kasim wajar dilucutkan jawatannya sebagai MB dan digantikan oleh Dato Seri Radzi Sheikh Ahmad demi menyelamatkan Umno Perlis daripada terus berpecah belah dan berpuak-puak.

Banyak sebab kenapa manusia yang bernama Shahidan ini mesti dipecat sebagai MB. Antaranya ialah:

1. Shahidan adalah jenis pemimpin yang suka bermusuh dengan pemimpin-pemimpin Umno yang dilihat berpotensi untuk mencabar kedudukan politiknya dalam parti. Sebagai rekod, dia pernah bermusuh dengan Azmi Khalid, Dato Seri Radzi, Zahidi, Ammar Hassan (bekas Ketua Pergerakan Pemuda Bahagian Arau), Bashir, Baharudin Ahmad (bekas YDP Majlis Perbandaran Kangar), Zainudin Yom, Kamarudin (bekas YB Parlimen Arau- dia diracun oeh Shahidan ketika bermain badminton bersama-sama), Bakri Dato Ali dan Azmi Subuh.

2. Shahidan adalah pemimpin yang sanggup memperalatkan orang lain bagi menjatuhkan musuhnya. Antaranya dia telah memperalatkan Senator Wan Nordin untuk menjatuhkan Azmi Khalid pada tahun 1998 dan memperalatkan YB Azam Rashid untuk menghancurkan karier politik Dato Seri Radzi di bahagian Kangar.

3. Shahidan terkenal dengan pelbagai idea gila yang cuba diketengahkan bagi mempertahankan kedudukannya. Ketika zaman Mahathir dulu, dia nyaris-nyaris dicabar jawatannya sebagai Ketua Bahagian Arau lantas dia mengusulkan supaya semua Ahli MT tidak boleh dicabar jawatannya di peringkat bahagian. Terbaru, dia telah terhidu nyawanya sebagai MB sedang tergugat lalu dia mengusulkan supaya jawatan MB dan PM harus dipegang seumur hidup.

4. Shahidan sebenarnya pernah menikam Pak Lah daripada belakang apabila menurut arahan Mahathir untuk membelasah Rafidah Aziz daam isu AP. Dia mengarahkan perwakilan pemuda daripada Perlis untuk berucap menghentam Rafidah dalam Perhimpunan Pemuda pada tahun lepas.

5. Shahidan mempunyai pendirian politik yang bercirikan munafik. Dia pernah mengatakan bahawa dia menyokong Pak Lah tetapi semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri Bahagian Arau baru-baru ini, dia mengaku yang dia adalah anak emas Mahathir dan dia sering berhubung dengan Mahathir dalam tempoh dua atau tiga hari sekali untuk berbincang tentang masalah parti.

6. Shahidan mempunyai perancangan yang sistematik untuk memastikan adik kesayangannya Ismail Kasim (yang kalah dalam pilihanraya kecil Arau 1997) akan menggantikannya sebagai MB Perlis. Dia sedang menimbangkan untuk mencalonkan adiknya di satu kerusi DUN dalam pilihanraya umum yang akan datang.

7. Shahidan mempunyai cita-cita yang besar untuk bertanding jawatan paling kurang Naib Presiden parti demi memperteguhkan kedudukannya sebagai MB Perlis. Antara tindakan awalnya sebagai persiapan untuk bertanding jawatan ketiga tertinggi parti itu, dia telah memperlekehkan kepimpinan Najib dan Hishamudin sebaga lembek semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri Bahagian Arau tempoh hari.

8. Shahidan terkenal dengan gelaran Mr 10% kerana setiap pelabur yang ingin melabur di negeri ini pasti dikenakan tol sebanyak 10%. Ini yang menyebabkan Perlis hampir tiada pelaburan asing.

9. Apabila Majlis Perbandaran Kangar disita oleh Mahkamah Tinggi Kangar baru-baru ini, ianya sudah cukup untuk membuktikan bahawa Shahidan amat lemah dari segala sudut untuk terus menerajui tampuk kepimpinan negeri. Bayangkan jika sebuah kerajaan tempatan boleh dilelong, tentunya tidak mustahil negeri Perlis pula bakal dilelong jika Shahidan terus dibiarkan berkuasa. Kes MPK dilelong amat memalukan rakyat Perlis.

10. Projek-projek di Perlis dikuasai sepenuhnya oleh kroni Shahidan iaitu Azmi Saad (Pengurus pasukan bola Perlis) melalui Bintong Construction Sdn Bhd dan Azhar Ahmad dari Gapura Sdn Bhd.

Sebagai kesimpulannya, tiada yang lain melainkan Dato Seri Radzi sahajalah yang layak menggantikan Shahidan sebagai MB Perlis. Dato Seri Radzi akan mentadbir Perlis dengan penuh kemakmuran dan kedamaian seperti mana yang pernah ditonjolkan oleh ayahandanya Tan Sri Sheikh Ahmad pada satu masa dulu.

Dan yang pentingnya, pemimpin-pemimpin Umno pasti akan bersatu-padu di bawah kepimpinan Dato Seri Radzi.Siapa nak tahu cerita berpuluh-puluh skandal seks Shahidan Kasim?

Nantikannya pada sambungan dalil-dalil yang lain yang pastinya akan menyusul tidak lama lagi.CEMERLANG, GEMILANG, TERBILANG

Mohamed Karim Abdullah

1 comment:

RSK said...

artikel ni masih relevan...