Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, September 14, 2006

JKKK syor Markas PAS ditukar jadi pusat karaoke

Oleh Wartawan SEDAR
BESERI, 13 Sept- Dendam kesumat seorang bekas Ketua Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) terhadap PAS menyebabkan beliau mengeluarkan kata biadap untuk menukar markas PAS kepada sebuah karaoke.

Beliau berkata demikian ketika mengiringi Menteri Besar Perlis menziarahi rumah Allahyarham Haji Mhd Shariff Mhd Haniffa, bekas Ketua Penerangan PAS Kawasan Padang Besar yang mati dibunuh di Selatan Thailand beberapa minggu lalu.

Rumah Allahayarham di Kampung Bongkok dekat sini adalah berkembar dengan Markas PAS cawangan tersebut.

Menurut sumber yang rapat dengan Allahyarham, bekas Ketua JKKK Kampung Bongkok tersebut berkata bahawa Markas PAS tersebut lebih baik dicat dengan warna biru dan ditukar menjadi sebuah karaoke.

Markas tersebut selama ini menjadi tumpuan orang ramai yang datang ke majlis ilmu khususnya kuliah bulanan yang disampaikan oleh seorang Ustaz dari Pulau Pinang.

Beberapa peristiwa pernah berlaku ketika kuliah sedang berlangsung termasuk tayar kereta yang dibocorkan oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

Seorang pimpinan PAS Kawasan Padang Besar berpendapat, bekas JKKK tersebut mengeluarkan kata-kata demikian kerana dendam dan benci melihat PAS berkembang di kampungnya dan markas PAS tersebut juga diisi dengan program yang mendapat sambutan ramai.

"Ramai yang masih marah kerana arwah Haji Shariff berjaya menghidupkan markas tersebut dengan kuliah dan ceramah-ceramah yang berjaya menarik orang ramai. Bila Haji Shariff dan Ketua cawangan sudah meninggal barulah dia berani berkata demikian walaupun secara berseloroh," katanya.

No comments: