Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, September 06, 2006

BN gerun hadapi PAS dalam PRU-12

KANGAR, 5 Sept - Umno dan Barisan Nasional (BN) terus menggeruni parti pembangkang khususnya PAS terutamanya dalam menghadapi Pilihan raya Umum (PRU) ke-12 akan datang.

Ini jelas terbukti apabila Ketua Pergerakan Wanita Umno, Dato' Seri Rafidah Aziz mengarahkan ahli-ahli mereka untuk mula berkempen di peringkat akar umbi khususnya di Kedah, Perlis dan Kelantan.

Media dipetik melaporkan kenyataan Rafidah yang tidak mahu ahli Wanita Umno menunggu hingga hampir pilihan raya untuk bekerja kerana katanya pembangkang sedang berusaha untuk menawan Kedah dan Perlis.

Ketua Penerangan PAS Perlis, Ustaz Yaakub Abu Seman menyifatkan kenyataan Rafidah ini membuktikan Umno-BN semakin gerun dengan kekuatan parti pembangkang khususnya PAS sendiri.

Katanya, walaupun kehilangan banyak kerusi pada PRU ke-11 tahun 2004 yang lalu, namun jentera PAS sentiasa bersiap sedia dan tersusun untuk menghadapi pilihan raya.

"PAS mempunyai kekuatannya sendiri dan dengan muafakat Barisan Alternatif maka ini lebih mengukuhkan parti pembangkang untuk berhadapan Umno-BN," katanya.

Selain itu Yaakub turut melihat perkembangan semasa di dalam negara ini banyak memberikan kelebihan kepada pembangkang.

"Krisis Mahathir- Abdullah, isu Khairy Jamaluddin, masalah ekonomi, gejala sosial dan sebagainya adalah modal untuk kita di pihak pembangkang untuk memberitahu rakyat," jelasnya.

Selain itu, beliau juga melihat Umno-BN hanya kuat dengan bantuan jentera kerajaan dan media dalam menghadapi pilihan raya selain sumber kewangan yang tidak terbatas.

"Dalam keadaan media terkongkong, ruang demokrasi terbatas, kewangan yang terhad namun kita tetap digeruni lawan yang mempunyai segala kelebihan," katanya lagi

1 comment:

rahim said...

macam mana yakin menang ker Pas kali ni?