Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, October 11, 2005

PAS Perlis edar bubur lambuk di bulan Ramadhan
Oleh BASHIR ISHAK
Kategori : Berita

KANGAR – Menyedari fadhilat di bulan Ramadhan, Jabatan Khidmat Masyarakat (JKM) dan pejabat Perhubungan PAS Perlis terus komited dalam meneruskan tradisi menyediakan bubur lambuk sebagaimana tahun lalu untuk orang ramai sebagai juadah berbuka puasa setiap hari sepanjang bulan Ramadhan ini. Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Perlis, Hairy Hashim, program tahunan ini adalah untuk kali keempat dan ianya merupakan kerjasama antara JKM dan kakitangan pejabat Perhubungan PAS Perlis.
"Kita mengambil fadhilat Ramadhan untuk sama-sama menyediakan makanan untuk orang berbuka puasa," katanya.

Bubur lambuk ala "Kampung Baru" ini dimasak setiap hari bermula pukul 11.00 pagi di pekarangan pejabat perhubungan negeri menggunakan dua buah periuk besar. Ianya mula diedarkan kepada orang ramai mulai pukul 3.00 petang. "Sejak program ini dimulakan dulu ianya mendapat sambutan orang ramai terutamanya kakitangan kerajaan dan swasta," kata Hairy lagi.

Selain itu, program bubur lambuk Ramadhan ini turut diadakan oleh hampir seluruh Majlis Tindakan DUN (MTD) di negeri ini. Di DUN Santan, sebanyak 600 bungkusan bubur lambuk disediakan untuk orang ramai setiap hari. Menurut Pengarah MTD Santan, Abdullah Lebai Manan, program di DUN Santan ini telah berlangsung sejak tahun 2001 dan ianya mendapat sambutan orang ramai tidak mengira fahaman politik.

Dalam pada itu, JKM PAS Perlis mengalu-alukan sebarang sumbangan untuk program bubur lambuk Ramadhan dan juga sumbangan fakir miskin menjelang Aidilfitri.Orang ramai yang ingin turut menyumbang bolehlah menghubungi talian 04-9761836. - mks