Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, February 01, 2006



Pemuda PAS : Islam akan dipertahankan walau apa jua harganya

Paya 31hb Januari : Pemuda PAS akan mempertahankan Islam dengan apa harga sekalipun.Pemuda PAS tidak sanggup lagi untuk melihat Islam dihina dan perkotak-katikkan oleh orang lain setelah Umno jelas gagal dalam mempertahankannya.Demikian tegas Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Saudara Mazlan Aliman pada ceramahnya di sini semalam.

Sambil memberi amaran kepada menteri-menteri bukan Islam, beliau mengulangi kata-kata Allahyarham Ustaz Fadzil Noor suatu ketika dahulu apabila ada usaha untuk membuang nama Islam dari parti politik iaitu jangan undang Memali kedua.PAS juga katanya lagi sanggup mati kerana Islam.Ucapan beliau kemudiannya diiringi dengan laungan takbir dari hadirin.

Keberanian menteri-menteri bukan Islam itu menurut beliau lagi adalah kerana pemimpin Umno sendiri menunjukkan sikap tidak suka dengan Islam.

Mana mungkin mereka suka kepada Islam apabila ada VIP yang hampir tertangkap pada 29hb Disember lepas di dalam sebuah spa di Kuala Lumpur bersama dengan beberapa orang GRO.Perkara ini jelas menurut saudara Mazlan yang pemimpin Umno suka kepada budaya menipu, minum arak, perempuan dan berjudi.

“Kes Osu Sukam sebagai contohnya,”ujar beliau.

“Hutang beliau adalah sekitar RM50 hingga RM60 juta,”jelas beliau lagi kepada orang ramai.

Beliau kemudiannya mendedahkan lagi tentang ada pegawai pejabat agama yang memberitahunya berkenaan tingkah laku VIP yang menurutnya seringkali kelihatan berkepit dengan perempuan kesana kemari.

“Siapa yang nak dakwa mereka?,” Tanya beliau.

Ini menjadikan mereka (VIP) sentiasa kebal dari undang-undang tetapi apabila rakyat bawahan yang melakukan pasti akan dikenakan tindakan.

Beliau juga menyentuh tentang gejala sosial yang semakin parah sekarang ini.Beliau menyatakan bahawa kes bunuh di Malaysia sekarang ini semakin menjadi-jadi.Penjenayah semakin berani melakukan jenayah dimerata-rata tempat.

Ibubapa merasakan keadaan yang tidak selamat apabila bilangan kes rogol bunuh dikalangan pelajar semakin meningkat.

Menurutnya semua kecelaruan hidup yang berlaku kini adalah kerana kita membuang ajaran al-Quran dan as-sunnah.

Beliau akhirnya mengajak semua rakyat Malaysia agar mengenepikan Umno dan BN yang telah ternyata tidak boleh membela Islam seperti mana yang telah dilakukan oleh rakyat Palestin yang menolak Kumpulan Fatah dan juga rakyat Mesir yang memberikan sokongan yang kuat kepada Ikhwan.