Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, March 22, 2006

Mesej Umum:
Bantahan Aman anti kenaikan harga minyak
oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Kepala Batas
dan Pemuda PAS Tasek Gelugor

Dewan Pemuda PAS Kawasan Kepala Batas bersama Dewan Pemuda PAS Tasek Gelugor dengan beberapa badan NGO lain akan terus mengadakan demonstrasi aman bagi pusingan ke-2 di tempat yang disifatkan sebagai 'jantung' Perdana Menteri sendiri iaitu Komplek Dato' Kailan, Kepala Batas pada 26 Mac 2006 jam 5.00 petang.

Tujuan Dewan Pemuda PAS Kawasan melaksanakan demontrasi di komplek itu adalah untuk mengingatkan kepada Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi pesanan ibu beliau selepas menjawat Jawatan Perdana Menteri ke-5 pada 31 Oktober 2003.

Dewan pemuda menyeru seluruh rakyat Malaysia agar dapat berkumpul di sana dengan secara aman . Kepada rakyat tempatan , Dewan Pemuda menyeru agar orang ramai turut serta untuk menyatakan bantahan aman ini .

Dewan pemuda juga akan menyebarkan risalah tentang kenaikan harga minyak kepada orang ramai di Pekan Hari Ahad di Penaga pada sebelah pagi Ahad 26 March 2006 , untuk memberitahu rakyat supaya lebih peka terhadap isu yang melibatkan semua lapisan masyarakat.

Dewan Pemuda menyeru seluruh pimpinan PAS , keADILan , DAP dan NGO agar
datang ke Kepala Batas pada hari Ahad untuk kita nyatakan kekesalan kenaikkan harga minyak yang paling tinggi . Kita nyakan hasrat rakyat di depan kompleks yang di beri nama sempena nama IBU Perdana Menteri .

Kepada pihak keselamatan , Kami berharap berilah peluang kepada kami untuk berkumpul secara aman , tidak hantar Unit Polis Simpanan Persekutuan (FRU) .

Pada hari Ahad lalu (19 Mac 2006) pihak polis telah menghantar Unit Polis Simpanan Persekutuan (FRU) setelah mereka mendapat maklumat bahawa akan diadakan Bantahan Aman di Tapak Pasar Malam (bersebelahan dengan rumah PM) , tetapi kehadir hampa kerana tidak ada sebarang DEMONTRASI di sana .

Oleh itu, Dewan Pemuda PAS berharap Unit Polis Simpanan Persekutuan FRU harus memberikan peluang untuk demontrator memberikan pandangan, meluahkan ketidakpuashatian rakyat kerana itu lebih baik dari rakyat melakukan aktiviti keganasan yang melampaui batas perundangan.

Malaysia sebagai negara demokrasi harus memberikan peluang pada rakyat untuk menyatakan pandangan dan menzahirkan apa yang mereka tidak suka.Rakyat punya hak untuk bersuara.

Tunjukan ketidakpuashatian anda. Ini bukan isu bagi penyokong PAS dan pembangkang sahaja. Ini isu bagi semua rakyat. Kita harus bersatu tanpa mengira latar belakang politik dan bangsa.

Justeru itu, DPPKKB & DPPKTG menggesa agar rakyat terus bangkit dan melakukan aksi-aksi protes melalui tulisan, demontrasi, pertemuan dengan pimpinan BN dan sebagainya. Kita mahu mereka dengar pandangan dan keluhan rakyat. Rakyat harus sedar dan jangan biar diri dipermainkan. Ayuh kita bangkit. Teruskan kempen hingga Kerajaan BN turunkan harga minyak.

Nor Suzriman bin Mohamad
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Kawasan Kepala Batas .