Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, March 17, 2006



Rumah veteran PAS hangus dalam kebakaran
Oleh Bashir Ishak
Petikan : Harakahdaily

SANGLANG, 17 Mac (Hrkh) – Sebuah keluarga ahli veteran PAS hanya tinggal sehelai sepinggang apabila rumah mereka hangus dijilat api dalam kebakaran yang berlaku pagi semalam.

Haji Junus Mat yang tinggal di Kampung Jawi Seratus dekat sini hanya dapat melihat rumahnya yang telahhangus itu dengan rasa yang amat pilu memandangkan tiada apapun barang yang dapat diselamatkan.

Dalam kejadian yang berlaku jam 9.00 pagi itu, Haji Junus tiada di rumah kerana sedang membantu persiapan di sebuah majlis kenduri di kampung berdekatan.

Isteri dan menantunya yang berada di rumah tidak sempat berbuat apa-apa kerana api cepat menyambarrumah kayu berkenaan dengan cepat dalam keadaan cuaca yang kering dan berangin sekarang.

"Pakcik hanya tinggal pakaian ini sahaja. Maklumlah kita pergi tolong rumah kenduri macam nilah kitapakai. Isteri dan menantu pakcik pun tak sempat buat apa-apa," katanya.
Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS cawangan menjangkakan kejadian tersebut mungkin berpuncadaripada litar pintas.

"Kita baru sahaja membuat pendawaian baru bagi menggantikan wayar lama yang sudah berusia 28 tahun dan menukar atap. Boleh jadi ada yang tak kena dengan wayar yang baru," jelasnya.

Timbalan-timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Abdul Karim Mat Rejab dan Hairy Hashim serta SetiausahaPerhubungan PAS Perlis, Hisharuddin Hassan telah meluangkan masa melawat tempat kejadian bagi mewakili Pesuruhjaya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sanglang, Ustaz Hashim Jasin yang sedang berada di luar kawasan.