Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, March 07, 2006


Rahsia Datuk Seri Shahidan didedah!
Petikan : Umno Reform

1. Baru-baru ini dalam satu perjumpaan dengan saya dan beberapa penyokong kuat beliau yang lain, Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim telah berkongsi banyak maklumat yang amat membimbangkan saya. Walaupun saya orang kuat beliau, tapi saya rasa bersalah jika terus bersekongkol dengannya dan mengambil keputusan secara rahsia untuk mendedahkannya kepada pengetahuan umum.

2. Rupa-rupanya dalam hal kenaikan harga petrol, Datuk Seri Shahidan mengambil sikap bertentangan dengan polisi kepimpinan parti di peringkat tertinggi. Beliau berpura-pura mengkritik demonstrasi yang dianjurkan pembangkang Jumaat lepas di sebuah masjid di Kangar. Beliau maklumkan kepada kami beliau sangat menyokong demonstrasi tersebut kerana ia melambangkan satu tekanan terhadap kepimpinan Pak Lah. Hasrat beliau Pak Lah akan meletakkan jawatan sebelum pilihanraya umum yang akan datang.

3. Rupa-rupanya Datuk Seri Shahidan menyokong Timbalan Presiden Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk menjadi Perdana Menteri. Katanya beliau terpaksa bermuka-muka dalam menunjukkan sokongan terhadap Pak Lah memandangkan Pak Lah masih PM. Beliau tetap memandang Pak Lah sebagai orang Semangat 46 walaupun kita semua tahu Pak Lah tak pernah masuk ahli S46. Tetapi Datuk Seri Shahidan berkata Pak Lah adalah antara pemimpin yang menyokong S46.

4. Datuk Seri Shahidan juga selalu pertikai secara diam-diam perlantikan Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad sebagai Setiausaha Agung parti kerana perlantikan itu menyebabkan Datuk Radzi sentiasa kacau daun di Perlis. Tetapi pertikaian ini disimpan rapi demi menjamin kedudukan beliau sebagai MB terus selamat.

5. Datuk Seri Shahidan juga berkata cadangannya yang menggesa penduduk Perlis menunggang basikal ke pejabat ekoran kenaikan harga petrol itu sebenarnya adalah satu usaha beliau menyindir keputusan Pak Lah dalam hal kenaikan harga petrol. Beliau sendiri mengakui kenaikan harga petrol itu membebankan rakyat dan beliau agak gusar bagaimana caranya beliau hendak terangkan kepada majoriti rakyat Perlis yang sedang marah secara senyap tentang kenaikan harga petrol. Datuk Seri Shahidan juga menerangkan kepada kami walaupun subsidi minyak dikurangkan sehingga penjimatan sebanyak RM4.4 Bilion, tetapi beliau tidak berpuas hati kerana peruntukan pusat untuk Perlis tetap tidak bertambah.

6. Datuk Seri Shahidan juga mendedahkan beliau agak terkilan apabila Saudara Khairy Jamaluddin yang dijemput datang merasmikan majlis anjuran Pergerakan Pemuda Perlis di Batu Bertangkup. Sebenarnya beliau mahukan Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussien merasmikan majlis tersebut. Beliau mengatakan bahawa beliau agak kurang gemar dengan saudara Khairy tetapi beliau terpaksa menghormatinya kerana faktornya sebagai menantu PM. Beliau berkata sekiranya Pak Lah meletakkan jawatan nanti, beliau tahu bagaimana caranya untuk mengajar saudara Khairy yang melebih-lebih yang sangat berbeza berbanding dengan kelakuan anak-anak Tun Mahathir ketika Tun masih PM.

7. Ketika majlis perasmian saudara Khairy di Batu Bertangkup Perlis, Datuk Seri Shahidan tidak hadir dan sedang minum bersama kami di Kuala Perlis. Ketika saudara Khairy sedang berucap, kebetulan Datuk Seri Shahidan menelefon Senator Wan Nordin Che Murat menyuruhnya supaya meninggalkan majlis tersebut dan bertolak ke Kuala Perlis untuk minum bersamanya. Selepas perbualan telefon itu, Datuk Seri Shahidan kata Senator Wan Nordin akan sampai.

8. Datuk Seri Shahidan pernah berkata sebelum ini bahawa beliau agak marah kepada Saudara Rozabil Abdul Rahman, Ketua Pergerakan Pemuda Perlis kerana saudara Rozabil seolah-olah tidak boleh ditegur langsung oleh Datuk Seri Shahidan kerana maklumlah saudara Rozabil adalah boleh dikatakan sangat rapat dengan saudara Khairy. Datuk Seri Shahidan banyak kali berkata sejak saudara Rozabil menjadi Ketua Pemuda Arau dan Ketua Pemuda Perlis, beliau nampak saudara Rozabil semakin besar kepala seolah-olah seorang pemimpin besar di Perlis. Datuk Seri Shahidan telah mengatur orang yang bersedia untuk mencabar saudara Rozabil pada pemilihan parti yang akan datang dan beliau yakin saudara Rozabil akan kalah.

9. Saya tidak mengharapkan sesuatu balasan di atas surat pendedahan perlakuan Datuk Seri Shahidan ini. Saya cuma mahukan kepimpinan tertinggi parti melakukan sesuatu yang terbaik untuk Perlis. Saya ucapkan terima kasih kepada pembaca dan saya mengharapkan agar semua faham mengapa saya tidak mampu dedahkan nama saya.Wassalam.

Bakar Bin Saad