Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, January 24, 2006

Promosi menjadi Menantu Perdana Menteri. Sah selagi Abdullah PM
Kategori : Surat Pembaca

Tawaran ini hanya terbuka khas kepada rakyat Malaysia yang sanggup “bertuankan” Singapura. Barang siapa yang memenangi tawaran ini, dia pastinya akan berjaya memiliki sekurang-kurangnya 3 peratus saham sebuah syarikat bernilai RM9.2 juta yang akan mengalami kenaikan harga lebih 50%. Dan barang diingat, transaksi ini tidak perlu dibimbangkan kerana tiada siapa yang akan berani mencabar kesahihan pembelian sebegini kerana semua institusi keadilan berada di bawah telunjuk Jabatan Perdana Menteri.

Menantu PM juga berhak menyaman malu mana-mana pihak yang “memfitnahnya” kerana penguasaan mutlak PM ke atas cabang institusi kehakiman. Di samping boleh mengaut kekayaan dalam negeri dan luar negeri sebanyak mana yang diingini, menantu PM juga layak memerintah Malaysia secara di belakang tabir lantaran perdana menteri adalah seorang insan yang tolol dan tidak pandai memerintah amat bergantung harap kepada si menantu, sambil mengetepikan pegawai kerajaan yang begitu berpengalaman dan terlatih serta terpilih, yang dipaksa mengikut sahaja apa yang dia pilih dan putuskan.

Bayangkan betapa hebatnya si menantu sehingga mampu menaikkan sesiapa sahaja yang dia gemari dan melucutkan jawatan sesiapa sahaja yang dia benci disebabkan perdana menteri merangkap bapa mertuanya wajib menuruti segala tunjuk ajarnya sebagaimana terlucutnya gelaran menteri terhadap seorang yang berasal dari negeri adat pepatih.

Rombakan kabinet besar-besaran yang akan berlaku tidak berapa lama lagi juga pastinya akan menuruti permainan caturnya.Sesiapa sahaja yang berjaya menjadi menantu PM juga mampu menjual segala aset strategik negara kepada syarikat di Singapura demi mengaut keuntungan jangka pendek tanpa mengambil kira kepentingan keselamatan negara atau kerugian negara pada jangka masa panjang. Ekuiti syarikat yang strategik seperti Pantai Holdings yang memiliki kontrak perbekalan ubat ke seluruh hospital kerajaan amat wajar diluluskan penjualan majoriti sahamnya kepada sebuah syarikat yang beroperasi di Singapura demi menjamin masa depan kesihatan seluruh jiwa rakyat Malaysia yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

Dengan menjadi menantu PM, dia juga mampu mengarahkan bapa mertuanya untuk membincangkan secara khusus tentang isu kematian seorang budak Cina yang bekerja di Ethos Consulting yang mati dihempap acuan simen seberat 2 tan dalam mesyuarat kabinet sehingga kabinet meluluskan penubuhan jawatankuasa bebas menyiasat perkara tersebut demi menenangkan hati resahnya kalau-kalau kejadian ini ada sebarang unsur sabotaj kerana budak Cina tersebut adalah proksinya dalam menjaga aset kekayaan si menantu.

Antara keistemewaan lain sebagai seorang menantu PM, dia berkuasa melantik seorang budak bekas jurujual kereta terpakai menjadi kepala kepada satu biro yang merekrut budak-budak Melayu dalam lingkungan usia antara 18 hingga 25 tahun sebagai anggotanya (sebenarnya ditubuhkan bagi menyaingi kedudukan ketua menantu PM) dan berkuasa menyelamatkan budak itu ketika menghadapi serbuan polis di sebuah spa dengan meloloskan dirinya melalui pintu belakang. Si anak menantu kemudiannya boleh mengarahkan budak tersebut membuat pengakuan bahawa si budak sebenarnya ada di Kedah ketika kejadian itu.

Di samping itu, sang menantu akan berjaya memenangi jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia secara sah melalui pertandingan dalam pemilihan Umno 2008 selepas pilihanraya umum 2007 apabila dia berpakat dengan seorang insan yang gila kuasa dan berani menentang arus yang bernama Zahidi Zainul Abidin dari Perlis supaya Zahidi menjalankan kempen tidak rasmi untuk bertanding jawatan tersebut melawannya.

Dengan itu, Zahidi yang mempunyai otak Yahudi berjaya mendapatkan restu daripada Muhkriz untuk mencabar sang menantu bagi pihak Mukhriz. Dan ianya dapat mengelakkan menantu kesayangan PM daripada terpaksa menghadapi tentangan buku dengan ruas apabila berdepan dengan Mukhriz yang pastinya mampu mengalahkan menantu PM kerana bapanya Tun Dr Mahathir secara diam-diam mempunyai pengaruh yang lebih besar di kalangan grass root Umno berbanding dengan bapa mertua si menantu.

Sekiranya pakatan rahsia ini kekal sehingga ke tahun pemilihan, Mukhriz akan ditamatkan riwayat politiknya di samping Najib dan Hishamudin akan turut sama terkena tempias bahang tersebut. Zahidi yang sememangnya akan kalah dalam pertandingan menentang si menantu dengar khabarnya dijanjikan dengan jawatan sebagai MB Perlis oleh si menantu yang merupakan perdana menteri de facto. Zahidi dijamin seratus peratus akan kalah kerana beliau merupakan seorang bekas mahasiswa UiTM yang terkandas pada tahun kedua pengajiannya kerana gagal melepasi CGPA yang minima dan kemudiannya cuma membeli segulung ijazah dari sebuah universiti Amerika Syarikat melalui sebuah kolej di Jalan Chow Kit ketika menjadi Adun biasa di Perlis.

Bayangkan Zahidi yang pernah menjawat pangkat terendah dalam Tentera Udara DiRaja Malaysia ini melawan sang menantu PM yang merupakan lulusan Oxbridge, tentulah perwakilan akan memilih tokoh yang lebih hebat. Seterusnya, sesiapa sahaja yang berjaya menjadi menantu PM akan terus menokok naik dalam hieraki kepimpinan parti sehingga ke peringkat jawatan Presiden merangkap perdana menteri menjelang usianya mencecah 40 tahun.

Betapa hebatnya jika sesiapa berjaya mencapai status ini kerana asalnya daripada hanya sebagai seorang budak hingusan yang tidak dipedulikan ramai dapat merubah diri menjadi seorang yang terkenal, kaya dan berpengaruh serta ditakuti ramai kerana mengamalkan strategi mematikan karier musuh (resipi kejayaan dengan menganut fahaman Machevialian- “matlamat menghalalkan cara”).

Bagi sesiapa yang berminat untuk menjadi menantu PM, diharap bersegeralah anda menyahut tawaran ini dengan menelefon pengiklan di nombor telefon 012-221 4444 (hotline) untuk mengetahui sebarang maklumat lanjut. Ingat! Tawaran ini hanya sah selagi mana bapa mertua anda masih menjadi perdana menteri.

-dipetik dari: Forum umno-reform.com


Terima kasih kepada pengirim