Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, June 15, 2009

Alahai PFA... tak selesai lagi ke dengan KWSP?

KANGAR - Hasrat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yangmahu persatuan-persatuan sukan di negara ini menghindarkan politik dan memberi tumpuan lebih serius kepada usaha membantu dan membangunkan bidang itu mungkina tidak kesampaian.

Ini terbukti dengan kelemahanan persatuan-persatuan sukan apabila diterajui oleh pihak-pihak yang berkepentingan politik.

Sebagai contoh, sumber memberitahu tentang permasalahan Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) yang terus berlarutan apabila kini mererka berhadapan dengan tindakan saman oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Menurut seorang bekas pemain, saman yang dikemukakan itu melibatkan jumlah caruman KWSP pemain serta denda yang mencecah hampir RM1 juta.

Sumber juga memberitahu, saman sivil ini juga menamakan tiga orang penjawat utama dalam PFA yang memungkinkan mereka dikenakan perintah muflis jika sabit kesalahan.

Apa yang menariknya, ketiga-tiga penjawat utama PFA ini terdiri daripada seorang Ahli Parlimen dan dua orang Ahli Dewan Undangan Negeri.

"Kami dengar salah seorang dari mereka kini sedang memujuk pimpinan tertinggi parti untuk membantu menyelesaikan masalah ini dengan alasan jika mereka muflis, tiga lagi pilihanraya kecil boleh berlaku di Perlis," kata sumber.

No comments: