Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, May 07, 2008

PAS Perlis ziarah keluarga mangsa bunuh



Petikan Harakahdaily
KANGAR -Penderitaan keluarga Hatib Leman, buruh yang mati dibunuh di Kampung Belakang Kilang Ais dekat sini mendapat simpati daripada PAS Perlis.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perlis, Abdul Karim Md Rejab (gambar - menghulur bantuan) bersama-sama Ketua Penerangan, Hairy Hashim meluangkan masa menziarahi keluarga mangsa tengahari semalam.

Dalam kejadian malam Ahad lalu, Hatib mati dibelasah sekumpulan 20 orang penduduk yang tersilap menyangka beliau mengintai anak jirannya.

Isteri Hatib, Fazilah Muhammad 31, kini tinggal bersama-sama lima orang anaknya yang berusia antara dua bulan hingga 17 tahun di sebuah rumah yang begitu daif yang disewa dengan kadar RM80.00 sebulan.

Fazilah kini hilang tempat bergantung akibat kematian suaminya itu, apatah lagi beliau kini masih di dalam pantang. Mereka kini bergantung hidup kepada dua orang anaknya, Hayati, 17 yang bekerja di sebuah restoran dan anak kedua, Mohd Asri, 16, yang bekerja sebagai seorang nelayan.

Bagaimanapun semasa meziarahi rumahnya, Fazilah tidak berada di rumah kerana dipanggil ke balai polis berdekatan.

Kebetulan pula, pada masa itu rombongan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Perlis, Mat Hassan bersama-sama dengan Baitul Mal Perlis turut menziarahi keluarga tersebut.

Abdul Karim yang juga Pengarah Jabatan Khidmat Masyarakat PAS Perlis kemudiannya menyampaikan sumbangan kepada Mohd Asri selaku wakil kepada keluarga tersebut.

No comments: