Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, September 30, 2005

Kereta rasmi Exco Perlis akan guna NGV
(Petikan Dari Utusan Malaysia)
KATEGORI : BERITA
ARAU 18 Sept. - Selepas Johor, Kerajaan Perlis turut mengambil langkah penjimatan ekoran kenaikan harga minyak apabila semua kenderaan rasmi anggota Exco kerajaan negeri termasuk Menteri Besar akan menggunakan gas asli (NGV) tidak lama lagi.

Malah, anggota Exco Kerajaan Perlis mungkin dapat menggunakan kereta rasmi menggunakan NGV lebih awal daripada Johor, setelah pesanan untuk kereta tersebut dibuat sejak dua bulan lalu.
Menteri Besar, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, kerajaan negeri memesan lapan kereta baru jenis Proton Perdana V6 yang menggunakan NGV.

``Anggota Exco kerajaan negeri termasuk saya akan menggunakan kenderaan yang menggunakan NGV pada bila-bila masa jika pesanan itu tiba,'' katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada 1,600 golongan tidak bernasib baik di Sekolah Kebangsaan Tambung Tulang, di sini hari ini.

Isnin lalu, Kerajaan Johor mengambil langkah berjimat cermat berikutan peningkatan harga petrol dan diesel dengan memastikan semua kenderaan milik kerajaan negeri menggunakan NGV tidak lama lagi.
Menteri Besarnya, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, sebagai permulaan, semua kenderaan rasmi milik 10 anggota Exco akan menggunakan bahan bakar itu mulai akhir tahun ini.
Ulasan :
Alhamdulillah kerajaan negeri kita tahu untuk berjimat cermat.Kerajaan negeri begitu bersungguh-sungguh untuk melaksanakan program penjimatan sehingga kereta NGV telahpun ditempah mendahului Johor.Kehebatan Perlis,orang baru sebut, kita dah tempah.Sama juga macam plat kereta.Orang beli kereta dengan harga RM116 ribu tapi kita, buat beli plat saja.
Kami juga kurang pasti di mana agaknya stesen untuk mengisi NGV itu tapi tak mengapa kerana itu bukan masalahnya.Yang menjadi masalah kereta EXCO yang sedia ada biasanya akan dijual dengan harga yang sangat murah.Jadi mana penjimatannya?Atau ada orang yang nakkan kereta baru?kemudian direka bermacam-macam alasan yang manis untuk mendapatkannya.Wallahua'lam

No comments: