Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, July 22, 2009

Perlantikan portfolio kabinet PAS Perlis

KANGAR, 22 Julai - PAS Perlis melengkapkan kabinetnya dengan perlantikan ketua-ketua Jabatan dan Lajnah dalam mesyauarat penuh pertama di sini semalam.

Dalam mesyuarat yang diadakan semalam, Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin akan mengetuai Lajnah Politik dan Organisasi.

Timbalan Pesuruhjaya 2, Haji Abdul Karim Md Rejab pula kekal sebagai Pengarah Jabatan Pilihanraya Negeri dan Jabatan Khidmat Masyarakat.

Manakala Timbalan Pesuruhjaya 3, Haji Mohd Anuar Tahir akan mengetuai Lajnah Pekerja, Petani dan Nelayan.

Ketua Penerangan PAS Perlis yang juga Adun Simpang Empat, Rus'sele Eizan mengetuai Lajnah Penerangan dan Dakwah.

Bendahari PAS Perlis, Abu Aiman pula diamanahkan mengetuai Lajnah Kewangan dan Ekonomi.
Selain itu, mesyuarat juga meluluskan perlantikan Yang Dipertua PAS Kangar, Hairy Hashim selaku Pengarah Perhubungan Awam PAS Perlis. Beliau akan turut mengetuai Lajnah Perpaduan Nasional.

Lain-lain lantikan, Ustaz Yussaine Yahya (Lajnah Tabiyah dan Perkaderan), Hassan Ismail (Pembangunan), Haji Jaafar Daud (Pengerusi Takaful Himayah), Haji Ahmad Tajuddin Salleh (Badan Kebajikan) dan Kamis Yub (Keselamatan).

Sementara itu, dalam mesyuarat yang sama, sembilan orang Pengarah Majlis Tindakan Dun yang baru telah dilantik iaitu Rosudin Kassim (Beseri), Haji Shamsuddin Ibrahim (Chuping), Ustaz Yahya Ahmad (Santan), Hashimi Mohamed (Sena), Basharuddin Mat (Indera Kayangan), Mohd Yazid Othman (Pauh), Abu Bakar Ali (Tambun Tulang), Zulmi Sabri (Guar Sanji) dan Mohammed Shukri (Sanglang).

Lain-lain Pengarah Dun: Mohd Razi Mustaffa (Titi Tinggi), Haji Hassan L. Othman (Mata Ayer), Haji Bakar (Bintong), Haji Kassim Hamzah (Kuala Perlis), Abdullah (Kayang) dan Kaharuddin Mohammad (Simpang Empat).

No comments: