Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, November 08, 2006

Bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Perlis kembali ke Rahmatullah


KANGAR, 7 Nov - PAS Perlis kehilangan seorang lagi tokoh yang gigih apabila bekas Timbalan Pesuruhjaya, Ustaz Ahmad Salleh meninggal dunia malam tadi di Hospital Tuanku Fauziah di sini kerana sakit jantung.

Beliau yang pernah menjadi Ketua Dewan Ulama PAS Perlis dimasukkan ke hospital tengah malam semalam apabila mengadu sesak nafas.

Beliau sudah agak lama terlantar di rumah dan tidak dapat aktif dalam gerak kerja jemaah berikutan menderita penyakit gout.

Ustaz Ahmad, 72, juga merupakan Ketua Dewan Pemuda PAS Perlis yang pertama dan pernah memegang jawatan Setiausaha Badan Perhubungan .

Sepanjang penglibatannya dalam PAS, beliau turut memegang beberapa jawatan penting seperti Yang DiPertua PAS kawasan Kangar dan kemudiannya Padang Besar selepas persempadanan semula kawasan pilihan raya tahun 1995.

Jenazah beliau disembahyangkan pagi tadi di Markas PAS Kampung Petai Tengah bersebelahan rumahnya dekat sini dan diimamkan oleh Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.

Beliau meninggal seorang balu, Hajah Aison Ahmad yang juga bekas Ketua Dewan Muslimat PAS Kangar serta empat orang anak.

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atasnya. Al-Fatihah.

No comments: