Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, March 07, 2008

Akibat terdesak, BN edarkan VCD burukkan Anwar di Perlis


KANGAR, 6 Mac (Hrkh) - Tidak cukup dengan menyerang dan menghentam beliau di media arus perdana, kini VCD meburukkan Ketua umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim mula disebarkan di seluruh negeri Perlis.

Malam tadi, Harakahdaily menerima aduan bahawa VCD bertajuk "Islam Dipersenda, Bangsa Dihina, Negara Diperkuda" itu disebarkan di kawasan Dun Santan.

Bagaimanapun kaedah pengedarannya ternyata kurang berkesan apabila kebanyakan VCD tersebut ditinggalakan di kawasan berhampiran markas PAS.


Puluhan VCD berjaya dikutip oleh para petugas PAS yang sedang bekerja memasang poster di kawasan tersebut.


Menurut Ketua Pemuda Dun Santan, Mohd Asri Din, taktik penyebaran ini memang didalangi oleh Barisan Nasional yang cuba untuk memporak-perandakan hubungan PAS dan KeADILan.
Bagaimanapun katanya, kaedah yang diambil itu kurang bijak kerana ia disebarkan di kawasan markas PAS dan di sekitar Santan yang merupakan kubu kuat PAS.


"Orang PAS tak akan termakan debgan dakyah mereka ini. Apatah lagi ianya disebarkan di kubu PAS yang mana fikrah ahli sudah jelas tentang hubungan PAS-KeADILan.


"Kalau depa pi sebar kat tempat lain pun saya yakin tak ada orang termakan dengan benda ni sebab "mood" rakyat sekarang mahukan perubahan dan mahukan BN ditumbangkan," katanya.

No comments: