Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, March 01, 2008

Pengundi diajak bijak, matang pilih calon


BESERI, 24 Feb (Hrkh) - Exco Dewan Pemuda PAS, Ustaz Zulkharnain Abidin yang bertanding dalam Pilihan raya Umum 8 Mac ini merebut kerusi Parlimen Padang Besar mengajak para pengundi memikir dengan bijak untuk membuat pemilihan calon kelak.

Beliau yang akan melawan penyandang, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Dato' Azmi Khalid melihat peluang yang ada adalah terbuka luas memandangkan pengundi kini semakin bijak dan matang.


"Rakyat yang matang dan berfikiran luas perlu berfikir untuk memilih PAS dalam pilihan raya kali ini. Dengan itu, PAS mampu untuk melaksanakan manifesto Negara Berkebajikan di peringkat pusat,"katanya.

Selain itu, menyentuh tentang tempoh berkempen kali ini yang agak lama iaitu selama 13 hari, beliau melihat kemunasabahan di sebalik apa yang ditetapkan SPR itu memandangkan ianya adalah sebahagian tuntutan yang dibuat oleh pelbagai parti politik di negara ini.

Bagaimanapun katanya, sekiranya semua parti yang bertanding mempunyai akses yang adil terhadap media, maka rakyat berpeluang mendapat maklumat dengan lebih jelas.

"Sekarang ni media arus perdana dikawal oleh kerajaan. Kita tak dapat menyampaikan maklumat yang tepat kepada rakyat. Rakyat hanya mendengar daripada sebelah pihak," katanya ketika ditemui selepas penamaan calon di Dewan Tuanku Syed Putra, Maktab Rendah Sains Mara, Beseri dekat sini tengahari tadi. -

No comments: