Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, February 05, 2007

Pilihanraya kotor hasilkan "kerajaan setinggan"

Oleh Wartawan SEDAR
ARAU, 2 Feb - Hasil daripada sistem pilihanraya yang tidak adil dan bersih maka timbullah sebuah "kerajaan setinggan", kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mahfuz Omar.

"Cuma bezanya kerajaan setinggan ini tiada majlis bandaran," katanya secara berseloroh dalam ceramahnya di Markas MTD Simpang Empat dekat sini malam tadi.

Namun katanya, rakyat sendiri perlu bertindak sebagai penguatkuasa majlis bandaran untuk merobohkan kerajaan setinggan ini di seuruh negara.

Mahfuz berkata, rakyat di negara ini harus membuka mata untuk melihat sistem pilihanraya yang diamalkan di negara ini adalah kotor dan tidak adil.

Baginya, rakyat juga harus tahu bahawa hasil daripada sistem pilihanraya yang tidak adil ini, maka kerajaan yang terbentuk tidak akan memberikan ruang untuk memberikan keadilan kepada seluruh rakyat.

"Dia dapat kuasa secara tidak jujur takkan dia nak berlaku jujur kepada kita. Bila pilihanraya dia dapat kuasa dengan cara menipu tiba-tiba rakyat harap mereka berlaku adil, ini tak mungkin berlaku," tegasnya.

Mahfuz berceramah bersama dengan Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin dalam siri "roadshow" penerangan tentang pemboikotan pilihanraya Kecil Batu Talam dan menuntut pilihannraya bersih.

No comments: