Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, August 29, 2006

Ulama Pas diminta taubat
Petikan : Berita Harian

KANGAR: Datuk Seri Shahidan Kassim kesal dengan tindakan Pas yang menuduh kegagalannya menjalankan tugas sebagai Menteri Besar menjadi punca harta Majlis Perbandaran Kangar (MPK) disita baru-baru ini.

Beliau berkata, Pas menggunakan isu harta MPK disita dalam ceramahnya untuk menghentam beliau termasuk membuat tohmahan beliau tidak menjalankan tugas dengan baik.

"Saya kesal dengan Pas yang membuat ceramah tidak mengikut cara Islam tetapi menggunakan cara jahiliah. Mereka hanya tahu mengungkit dan mengata bukannya mahu membantu menyelesaikan masalah MPK.

"Mahkamah belum membuat keputusan, jadi mengapa cepat Pas menjatuhkan hukuman. Bertaubatlah wahai ulama Pas kerana dalam al-Quran menyatakan walaupun kita berbeza pendapat tetapi perlu saling membantu," katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Wanita Umno bahagian Kangar di Dewan Warisan, di sini semalam.

Kelmarin, Mahkamah Persekutuan mengeluarkan perintah penangguhan lelongan awam harta mudah alih milik MPK yang dijadualkan diadakan Isnin ini.

No comments: