Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, April 26, 2006


Adnan gagalkan Kempen Budi Bahasa
Oleh : Mat Teropong
Kategori : Berita

Kangar 25hb April : Kempen Budi Bahasa yang telah dilancarkan oleh Perdana Menteri sedikit masa dahulu telah digagalkan oleh Datuk Seri Adnan Yaakob Menteri Besar Pahang.Demikian menurut Ketua Pemuda PAS Kawasan Kangar Ustaz Yaakob Abu Seman.

Ustaz Yaakob yang jelas kesal dengan kejadian Adnan mengherdik wartawan dengan kata-kata “go to hell” (pergi jahanam) berkata itu bukan itu cara melepaskan kemarahan apatah lagi Adnan seorang Menteri Besar.

“Kalau media salah sekalipun banyak lagi cara lain untuk dia nak selesaikan bukan dengan menunjukkan perangai dia tu,”ujarnya

“Apatah lagi perkara itu dia lakukan di dalam dewan yang mulia yang bukan sahaja disaksikan oleh ahli dewan tetapi juga kakitangan kerajaan dan pelajar-pelajar,”tambah beliau lagi.

Beliau kemudiannya menyarankan kepada Pak Lah agar menerapkan budi bahasa kepada pimpinan Umno dahulu sebelum dianjurkan kepada orang ramai.

Sementara itu Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Kangar Ustaz Yussainee pula berpendapat, kejadian itu jelas menunjukkan kepada umum bahawa pimpinan Umno tidak beradab.

“Jangan kita lupa yang Adnan pernah menunujukkan isyarat lucah kepada penyokong PAS ketika pilihanraya kecil Sanggang.Ini membayangkan bahawa memang perangai dia suka kepada perkara begitu,”kata beliau.

“Itupun dia masih mendapat kepercayaan Pak Lah dan rakyat,”ujarnya kesal.

Beliau kemudiannya memberikan contoh bagaimana PAS yang walaupun sentiasa dikhianati oleh media tetapi masih bersikap sabar dan memaafkan kerana itulah sikap muslim sejati yang diajar oleh rasulullah.