Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, August 05, 2010

Majlis Pakatan Rakyat Negeri Perlis ditubuhkan


KANGAR - Parti-parti di dalam Pakatan Rakyat di negeri Perlis secara rasminya menubuhkan Majlis Pakatan Rakyat Negeri (MPRN) Perlis.

Persefahaman tersebut termaktub dalam perbincangan yang diadakan di Pejabat Perhubungan PAS Perlis, 5 Ogos lalu yang dihadiri oleh pimpinan PAS, KeADILan dan DAP.

Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin berkata penubuhan MPRN Perlis bertujuan untuk mewujudkan kerjasama antar ketiga-tiga parti bagi menghadapi pilihanraya umum akan datang.

"Kita juga akan menggerakkan jentera bersama khusus dalam gerakan mendaftarkan pemilih baru dan juga penerangan," katanya.

Dalam perbincangan yang diadakan itu, kesemua pihak sepakat memilih Ustaz Hashim untuk menerajui MPRN Perlis.

Beliau akan dibantu oleh Adun Kota Darulaman, Lee Guan Aik dari DAP dan Ab Ghani Ismail dari KeADILan sebagai Timbalan Pengerusi.

Setiausah Perhubungan PAS Perlis, Muhammad Syukri akan bertidak selaku Setiausaha dan Dr Ghazali Busseri dari KeADILan sebagai Penolong Setiausaha. Sementara itu, Ketua DAP Cawangan Padang Besar, Teh Seng Chuan dilantik sebagai Bendahari.

MPRN Perlis akan turut dianggotai oleh tiga wakil dari setiap parti.

Perjumpaan yang diadakan itu turut dihadiri Naib Pengerusi KeADILan Perlis, Ko Chu Liang dan Ketua Cabang Arau, Hashim Bakar.

Sementara itu, Guan Aik memberitahu bahawa DAP perlis akan mempunyai pentadbiran sendiri yang berasingan dari DAP Kedah.

"Sekarang DAP Kedah/Perlis diletakkan di bawah satu pentadbiran. Kita akan mengadakan Mesyuarat Agung dan dengan perkembangan terkini yang begitu baik bagi DAP di Perlis, besar kemungkinan DAP Kedah/Perlis akan dipecahkan,"katanya.

No comments: