Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, May 21, 2008

Umno bergolak hasil kerja kuat PAS

JEJAWI DALAM - Segala pergolakan yang berlaku dalam Umno juga berpunca daripada kerja kuat yang diusahakan oleh ahli-ahli PAS selama ini, demikian kata Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.

Menurutnya, keadaan ini menjadikan Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi semakin tertekan dengan pelbagai masalah dan pergolakan yang datang bertimpa-timpa.

"Ini semua adalah hasil kerja kuat yang kita tunjukkan selama ini. Saya ingat Pak Lah takkan senang duduk kerana memikirkan apa pula yang bakal menimpa parti mereka selepas ini," katanya mengulas isu bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengumumkan keluar dari parti itu kelmarin.

Bagi Ustaz Hashim, banyak perkara yang berlaku melibatkan Umno dan pimpinan mereka adalah di luar jangkaan dan ini jelas menunjukkan Umno adalah parti yang sedang meuju ke arah kejatuhan.

"Siapa sangka orang macam Sanusi Junid nak keluar Umno? Pengalaman saya sendiri bila naik kapal terbang dan duduk sebelah seorang Umno. Dia tak henti-henti menghentam Pak Lah. Umno dah cukup gawat sekarang ni.

"Di Perlis sendiripun orang Umno sendiri pun dah tak angkat kepala dengan kita sekarang ni walaupun menang. Dulu orang kata Pakatan Rakyat tak boleh nak memerintah, Anwar Ibrahim nak cari mana 30 ahli parlimen? Saya nampak sekarang ni macam dah semakin dekat dah," ujarnya semasa menjadi naqib usrah kepimpinan PAS Perlis malam tadi

No comments: