Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Sunday, May 04, 2008

Bantah Jom Heboh, Pemuda Perlis serah memo kepada kerajaan Perlis

Ustaz Ya'akub (kanan) menyerahkan memorandum kepada Ahmad Bakri (tengah) sambil diperhatikan AJK Pemuda PAS Perlis, Fakhrul Anwar


KANGAR, 3 Mei 2008 (Hrkh)- Dewan Pemuda PAS Perlis (DPPPs) menghantar memorandum kepada kerajaan negeri Perlis membantah Konsert Jom Heboh yang bakal diadakan hari ini di Stadium Utama Negeri.


Memorandum tersebut diserahkan kepada Exco Pelancongan dan Kesihatan Negeri Perlis, Ahmad Bakri Ali oleh Ketua DPPPs, Ustaz Ya'akub Abu Seman di Dewan 2020 dekat sini pagi semalam.


Memorandum tersebut menyatakan kebimbangan masyarakat Malaysia yang prihatin akan situasi dan tahap keruntuhan akhlak dan gejala sosial yang ada di Malaysia dewasa ini.


Realiti yang ada bukan sahaja memperlihatkan kegagalan penguasa yang diamanahkan rakyat gagal menanganinya, malahan mereka pula yang bersifat ?pemangkin aktif? serta penyumbang terhadap pelbagai kemungkaran dan kerosakan nilai dan jati diri generasi muda harapan negara pada hari ini.


Begitu juga, pembinaan modal insan yang dicitakan, nampaknya serba tidak menjadi apabila kepimpinan umat Islam pada hari ini, seolah-olah sudah kehilangan "kompas?" dan arah tuju, sehinga tidak tahu apa bentuk progam yang perlu diutamakan kepada generasi muda supaya mereka benar-benar menjadi aset berharga kepada negara an bukannya liabiliti negara.


Justeru, memorandum tersebut dikemukakan sebagai medium untuk menyuarakan kebimbangan rakyat di negeri Perlis khususnya masyarakat Melayu Islam yang prihatin, bagi membantah dan menentang usaha sogokan hiburan melampau dewasa ini.


Apatah lagi yang bersifat tidak terkawal kepada rakyat di negeri Perlis khususnya melalui Konsert Jom Heboh yang akan diadakan pada 4 Mei 2008 nanti.


Asas-asas yang digunakan dalam memorandum tersebut ialah:



1.Bercanggah dengan ajaran Islam dan tuntutan sunnah yang sebenarnya.

2.Dikenalpasti antara penyumbang utama keruntuhan akhlak muda-mudi di Malaysia.

3.Membantutkan usaha membangunkan iman dan minda generasi muda pada hari ini.

4.Pemimpin sewajarnya membimbing rakyat ke jalan kebaikan bukannya menjerumuskan mereka ke lembah dosa dan maksiat.

5. Negeri Perlis sewajarnya menjadi contoh kepada negeri lain sesuai dengan kedudukannya sebagai ?Negeri Darul Sunnah?, dan ?Negeri Perlis Negeri Ilmu?.

6.Masih banyak alternatif hiburan halal yang dapat disajikan kepada rakyat, selain konsert hiburan para artis yang merosakkan, yang tidak punya nilai dan visi di dalam mendidik masyarakat.

No comments: