Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, July 17, 2007

Realisasikan tema "Merakyatkan Perjuangan" : PJ Perlis

Simbolik! Ustaz Hashim menyarungkan "vest" kepada seorang petugas PKU

KANGAR, 16 Jul - Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin menggesa para pemuda PAS agar menggiatkan usaha mendampingi orang ramai dalam usaha merealisasikan tema "Merakyatkan Perjuangan".


Katanya, pemuda PAS harus merubah strategi yang ada dengan menjadi lebih mesra rakyat dan berupaya menarik lebih banyak sokongan orang ramai kepada PAS khususnya di dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.


"Kita perlu jadi macam besi berani yang mampu menarik besi-besi yang lain, tapi jangan jadi besi buruk yang boleh ditarik oleh besi berani," katanya.


Selain itu, Ustaz Hashim menasihatkan para amilin pemuda agar tidak mudah termakan umpan yang dipasang oleh kerjaan Umno/Barisan Nasional (BN).


"Kerajaan yang ada sekarang ialah kerajaan yang suka menabur kebendaan kepada rakyat, jangan kita terpengaruh atau termakan umpan ini.


"Tapi jadilah seperti apa yang Tok Guru Nik Aziz sebut, bagi beras tanak, bagi kopi bancuh, bagi gula kacau, tapi prinsip perjuanga tidak digadai dengan semudahnya," ujarnya.


Beliau juga mengingatkan para pemuda bahawa golongan sasar perlu didekati, contohnya orang-orang tua di kampung yang kurang mendapat maklumat selain daripada radio dan tv.


"Mereka ni surat khabar pun tak baca, apatah lagi nak baca Harakah. Jadi mereka perlu didampingi dengan baik dan diberikan maklumat. Kita tak risau sangat dengan golongan pertengahan yang sudah celik ilmu dan celik maklumat," katanya lagi.


Ustaz Hashim berucap kepada para petugas pemuda dalam majlis pentauliahan Pasukan Kerja Utama (PKU) Pemuda PAS Perlis di Dewan Dato' Fadzil Noor, Balai Islam MADi dekat sini malam tadi.


PKU adalah istilah yang digunakan di Perlis sama seperti di tempat lain bagi Unit Kerja Jemaah (UKJ). Dalam majlis tersebut, 10 orang pemuda dari setiap Dun dalam negeri Perlis ditauliahkan sebagai anggota PKU yang bakal menjadi petugas utama dalam PRU akan datang.

No comments: