Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, June 21, 2007

Kabinet PAS Perlis kekal dengan sedikit rombakan

Petikan Harakahdaily
KANGAR, 20 Jun - PAS Perlis mengekalkan hampir keseluruhan Ahli Badan Perhubungan (ABP) sesi lalu dengan sedikit rombakan.

Dalam mesyuarat Badan Perhubungan PAS Perlis yang dipengerusikan oleh Pesuruhjaya, Ustaz Hashim Jasin semalam, Ustaz Ahmad Ali dan Abdul Karim Mat Rejab dilantik semula sebagai Timbalan Pesuruhjaya.

Manakala Bendahari sesi lalu, Shukri Ramli akan mengisi satu lagi jawatan Timbalan Pesuruhjaya, manakala Hairy Hashim pula dilantik semula sebagai Ketua Penerangan.

Jawatan Setiausaha Badan Perhubungan kekal dipegang oleh Hisharuddin Hassan dan Mohd Ali Puteh pula dilantik sebagai Bendahari.

ABP yang dilantik ialah Hassan L. Othman, Zulkifli Arof, Ustaz Ahmad Adnan Fadzil, Abdul Zakaria, Ustaz Zolkharnain Abidin, Jaafar Daud, Adnan Din, Zulmi Sabri dan Wan Hassan Ismail.

ABP lain yang dipilih secara automatik dari Dewan-dewan ialah Ustaz Abdul Rashid Abdul Rahman (Ketua Ulama), Ustaz Ya'akub Abu Seman (Ketua Pemuda) dan Ustazah Siti Mariam Othman (Ketua Muslimat).

Begitu juga dengan Fakhrul Anwar (Setiausaha Ulama), Azmal Zaid (Setiausaha Pemuda), Shahirah Salleh (Setiausaha Muslimat), Ustaz Yahya Ahmad (Setiausaha Padang Besar), Ustaz Yussaine Yahya( Setiausaha Kangar) dan Ramli Ahmad (Setiausaha Arau).

Selain itu, turut diumumkan ialah Ketua-ketua lajnah dan jabatan di mana Ustaz Hashim sendiri akan mengetuai Lajnah Politik dan Pilihanraya.

Lain-lain lantikan ialah Ustaz Yussaine (Tarbiyah, Dakwah dan Perkaderan), Mohd Ali Puteh (Ekonomi dan Kewangan), Hairy Hashim (Penerangan dan ICT), Adnan Din (Pembangunan),Ustaz Zolkharnain (Hubungan Antara Kaum dan NGO), Jaafar Daud (Buruh, Petani dan Nelayan), Zulmi Sabri (Guaman dan Undang-undang) dan Wan Hassan Ismail (Pengguna dan Alam Sekitar).
Dalam pada itu, Abdul Karim Mat Rejab juga dilantik semula sebagai Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Perlis. Beliau juga akan menerajui Jabatan Khidmat masyarakat. Manakala Tajuddin Salleh kekal sebagai Pengerusi Badan Kebajikan PAS Perlis.

No comments: