Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, June 21, 2007

Golongan muda digesa sertai PAS, ubah persepsi masyarakat

KANGAR, 18 Jun - Golongan pemuda perlu keluar dari label pencetus masalah di dalam masyarakat, demikIan gesaan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman.

Katanya, generasi muda kini menjadi mangsa kepada sistem pendidikan negara yang pincang dari aspek pengukuhan akhlak dan moral.

"Bukan semua gologan muda bermasalah tetapi apabila berlaku pelbagai masalah sosial seperti lepak, pergaulan bebas, mat rempit dan sebagainya, golongan muda inilah yang terlebih dulu akan dilabelkan sebagai pencetus masalah," katanya.

Justeru katanya, golongan muda-mudi diajak untuk bersama-sama dengan PAS bagi mengubah persepsi masyarakat terhadap mereka.

"Marilah bersama-sama PAS melalui Dewan Pemuda atau Nisa' umpamanya untuk kita isi masa muda dengan aktiviti-aktiviti yang sihat dan bermanfaat kepada agama dan masyarakat.

"PAS bertangungjawab untuk membentuk golongan ini dan seterusnya merubah persepsi masyarakat yang sering melabelkan mereka sebagai bermasalah," katanya.

Ustaz Ya'akub berkata demikian dalam majlis ramah mesra dengan Pemuda Dun Indera Kayangan dekat sini hujung minggu lalu.

Program ini adalah sebahagaian daripada program DPP Perlis dan DPP Kawasan-kawasan untuk turun bertemu dengan pemuda di peringkat Dun bagi menyediakan jentera pemuda untuk menghadapi piliha raya umum akan datang.

No comments: