Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, May 24, 2007

Pemuda dan Muslimat Perlis selesai lantikan portfolio

KANGAR- Dewan Pemuda PAS Perlis (DPPPs) telah melengkapkan barisan "kabinetnya" dengan perlantikan semua portfolio demikian umum Ketuanya, Ustaz Ya'akub Abu Seman.

Dalam mesyuarat Jawatankuasa DPPPs kali yang pertama yang diadakan kelmarin, Azmal Zaid Ahmad Azmi dipilih sebagai Setiausaha, Sarudin Abu Bakar sebagai Bendahari dan Zulmi Sabri sebagai Ketua Penerangan.

Perlantikan ini merupakan rombakan kecil selepas perlantikan awal yang dibuat sebelum ini dalm mesyuarat khas yang diadakan sebaik sahaja selesai Muktamar DPPPs 1 Mei lalu.

Timbalan Ketua, Ustaz Ahmad Adnan Fadzil diberikan portfolio Penyelidikan dan Risalah manakala Naib Ketua, Ustaz Yussaine Yahya bakal menerajui Lajnah Tarbiyah dan kepimpinan.

Lajnah Kebudayaan, Belia dan Sukan akan dipimpin oleh Hisham Hamid, Jabatan Amal oleh Ustaz Rosmadi Ramli dan Jabatan Pasti oleh Zahari Bakar.

Sementara itu, Ketua-ketua lajnah lain yang dilantik ialah Fakhrul Anwar Ismail (Kebajikan dan Kemasyarakatan), Zuhairi Johan (Pembangunan Remaja) serta Saiful Rani (Pengguna dan Alam Sekitar).

Muslimat belum lantik Setiausaha

Dalam perkembangan yang lain, Dewan Muslimat PAS Perlis (DMPPs) belum menyelesaikan sepenuhnya perlantikan portfolio selepas mesyuarat pertama mereka baru-baru ini.

Menurut Ketuanya, Ustazah Siti Mariam Othman, jawatan Setiausaha masih belum diisi berikutan tiada persetujuan untuk melantik calon yang sesuai.

"Jawatan Setiausaha akan diumumkan dalam masa yang terdekat ini dengan calon yang dicadangkan lebih muda dan berwibawa, " katanya.

Bagaimanapun,semua jawatan penting lain sudah diisi dengan Rahini Ali sebagai Bendahari, Noradilah Ismail sebagai Ketua Penerangan, Shahirah Salleh sebagai Ketua Nissa' dan Aishah Shamsuddin memegang portfolio Kebajikan dan Ekonomi.

Dalam Muktamar DMPPs yang berlangsung baru-baru ini, Siti Mariam terpilih sebagai Ketua, Latifah Mat sebagai Timbalan Ketua dan Amnah Abdul Rahman sebagai Naib Ketua.

No comments: