Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, April 21, 2006

MEMANG SEPATUTNYA SHAHIDAN DI "CHECKMATE"!
Rakyat Sejati, negeri Perlis
Kategori : Surat Pembaca


Pendapat PEMUDA UMNO Perlis dalam halaman ini memang tepat. Shahidan patut di "Tendang" seberapa segera yang boleh. Sekian banyak kezaliman dan kekurang-ajaran dilakukan selama dia menjadi khalifah/MB menyebabkan negeri Perlis ketinggalan dalam serba-serbi.

Di antara sebab-sebabnya:

1. Rasuah dilakukan sewenang-wenagnya, sehingga Pak Lah sendiri, ketika melawat negeri Perlis mengatakan, "Bagaimana negeri Perlis nak maju, dia kenakan TOL jika ada projek-projek pembangunan".

Tol itu ertinya rasuah, 10 hingga 50 peratus. Dia dan kroninya yang kaya-raya, rakyat Perlis papa kedana! Jika PM sendiri mengakui perangai Shahidan begitu, apa ditunggu lagi, tendanglah Shahidan tu.

2.Dia dah jadi seperti firaun (dulu Mahadhir). Semua kena dengar cakap dia.Kalau dalam mesyuarat dia saja yang bercakap. Orang lain cuma dengar,angguk-angguk macam belatuk.

3. Dia buang Dato Zahidi Zainol Abidin jadi Exco sebab utama kerana selalu tentang dia. Sebab itu orang UMNO diam macam kera luku. Kalau tentang kena cantas, macam nasib Dato' Zahidi dan orang-orang yang dia tak setuju.

4. Negeri Perlis tak ada pembangunan terutama sekali kilang-kilang perusahaan. Siapa yang berani buka kilang sebab kena tol. Tak ada peluanglah rakyat perlis dapat kerja, macam negeri Kedah misalnya.

5. Dia dah jadi raja, kuasa Raja Perlis pun dia rampas misalnya anugerah pingat dan bintang, pemilihan Tokoh Maal Hijrah, dialah yang menentukannya.

6. Banyak sangat projek-projek yang terbengkalai. Bangunan flat di Kampung Bakau dah jadi gajah putih berapa lama. Rancangan nak buka kawasan industri di Sungai Cucuh, terbengkalai. Insdustri kecil dan sederhana, cuma tinggal nama.

Yang besar sekali pembangunan kampus KUKUM (Kolej Kerjuruteraan Utara Malaysia), sudah lima tahun tak siap-siap. Dia buat kampus di seluruh negeri Perlis. Banyak tempat-tempat itu dia yang kaut duit. Sebab itulah negeri Perlis tak maju. Kami rakyat Perlis amat malu.

7. Dia nak jadi ulamak, tapi kerja tak serupa bikin. Rasuah, bila mesyuarat tidak mahu terima pendapat orang, kehadiran dalam sesuatu majlis selalu lewat sehingga berjam-jam, ulamakkah orang macam itu?

8. Bandar Arau (bandar Diraja) dah mati, bandar Cangloon, Kodiang di negeri jiran pesat membangun (dekat dengan bandar Arau). Tak malukah Shahidan? Kami rakyat Perlis sungguh malu.

9. Idea atau pendapatnya pelek-pelek, jadikan negeri Perlis tempat berpoligami, ramaikah orang datang berkahwin di negeri ini? dia suruh orang ramai naik basikal, dia sendiri naik kereta mewah,

10. Dia bermusuh dengan pemimpin utama negeri Perlis seperti Dato' Seri Radzi Sheikh Ahmad dan Dato Seri Azmi Khalid, takut mereka rampas kuasa.Macam mana negeri Perlis nak maju?

Sebenarnya lebih daripada 10 sebab itu, kerenah Shaidan selama dia jadi Khalifah.

Dia cadang nak jadi MB sampai tongkat langit. Dia ingat dalam negeri Peris tidak ada orang lain yang lebih pandai dan berkelibar untuk memimpin negeri ini?

Sebab itu, Pak Lah tolonglah rakyat dan negeri Perlis ini. Kami sudah tidak sanggup lagi berada di bawah kepimpinan yang MAHA ZALIM dan BERKUKU BESI itu.

Tolonglah!

Terima kasih kepada pengirim