Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, June 27, 2011

Provokasi Bersih 2.0: Pemuda Pakatan Rakyat Perlis buat laporan polis

KANGAR - Ekoran perbuatan vandalisme berbaur provokasi terhadap Perhimpunan Bersih 2.0 yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di sekitar bandar Kangar pada 24 Jun lalu, Pemuda Pakatan Rakyat tampil membuat laporan polis.

Laporan tersebut dibuat oleh Ketua Angkatan Muda KeADILan, Tengku Putra Aelmi Sham Tengku Amiruddin (foto, berbaju Bersih) di Ibupejabat Polis Daerah Kangar pada jam 2.30 petang 26 Jun lalu.

Dalam laporannya, beliau memnita pihak polis menyiasat dan menangkap pihak yang terlibat kerana perbuatan tersebut merupakan suatu bentuk pengkhianatan kepada orang yang tidak bersalah selain melibatkan kepentingan awam.

"Kami (Pemuda Pakatan) mengutuk keras tindakan pihak berkenaan yang menganngap ianya suatu usaha memburuk-burukkan imej penganjur Bersih 2.0 selain usaha untuk mensabotaj perhimpunan tersebut.

"Kami menegaskan di sini bahawa Bersih 2.0 adalah himpunan aman untuk menuntut sistem pilihanraya yang bersih dan adil," katanya.

Hadir sama mengiringi Tengku Putra, Setiausaha Pemuda PAS Perlis, Mohd Sahir Ab Raman bersama Exco Pemuda PAS serta jawatankuasa KeADILan cabang Kangar.

No comments: