Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, June 23, 2011

BERSIH 2.0: Polis trafik kena ramai bukan FRU

KANGAR - PAS Perlis menyahut baik saranan Presiden PAS supaya seluruh ahli PAS turun ke Kuala Lumpur pada 9 Julai ini untuk menyertai perhimpunan Bersih 2.0.

Menurut Setiausaha Perhubungan PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman, PAS Perlis telah mengarahkan ahli-ahlinya untuk sama-sama menyertai perhimpunan tersebut.

"Meskipun ahli PAS di Perlis tidak seramai di negeri-negeri yang lain, namun kami juga tidak akan ketigggalan untuk bersma-sama rakyat Malaysia yang lain. Kami telah menjalankan pelbagai usaha dan hebahan khususnya melalui Dewan Pemuda untuk menghantar seramai mungkin ahli ke sana," jelasnya.

Menurutnya lagi, semua pencinta demokrasi dan keadilan tidak perlu gentar untuk menghadiri perhimpunan Bersih 2.0 memandangkan matlamat utama perhimpunan diadakan adalah untuk menuntut sistem pilihanraya yang bersih dan adil.

"Jangan pedulikan sebarang provokasi yang dibuat, yang pentingnya kita berhimpun secara aman dan setiap orang yang hadir kena patuhi peraturan yang ditetapkan.

"Pihak polis juga tidak perlu menyediakan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) bagi menghadapi peserta perhimpunan Bersih, sebaliknya sediakanlah ramai petugas untuk mengawal lalu-lintas bagi melancarkan lagi "Walk For Democracy" pada hari tersebut. Ttanpa sebarang provokasi, Insya Allah Bersih 2.0 akan berjalan lancar," ujarnya lagi.

No comments: