Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, November 11, 2008

Ustaz Hashim angkat sumpah Adun

KANGAR - Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin (PAS-Sanglang) secara rasminya menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) selepas majlis mengangkat sumpah pada Mesyuarat Ketiga Penggal Persidangan Pertama Mesyuarat Dewan Undangan Negeri Perlis (DUN) Yang Kedua Belas pagi tadi.

Majlis tersebut diadakan di hadapan Speaker DUN Perlis, Dato' Yazid Mat selepas permahsyuran dewan oleh beliau kira-kira jam 9.15 pagi tadi.

Dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu, Ustaz Hashim sepatutnya diisytiharkan sebagai pemenang, bagaimanapun berlaku kesilapan di mana calon Barisan Nasional, Abdullah Hassan
 yang diisytiharkan sebagai pemenang.

Bagaimanapun Ustaz Hashim telah mengemukakan petisyen dan pada 18 Jun Mahkamah Pilihanraya memutuskan kerusi Dun Sanglang dikosongkan.

Bagaimanapun, Ustaz Hashim tidak diisytiharkan sebagai pemenang.

Ustaz Hashim sekali lagi memfailkan rayuan ke Mahkamah Persekutuan dan diisytiharkan sebagai Adun Sanglang yang sah pada 16 September lalu.

Ini adalah penggal ketiga Ustaz Hashim menjadi Adun Sanglang sejak tahun 1999. PAS Perlis mempunyai seorang lagi wakil iaitu Adun Simpang Empat, Rus'sele Eizan

No comments: