Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, June 03, 2008

Ishar Saad, bekas Calon PAS Parlimen Kangar meninggal dunia

Oleh Bashir Ishak

KANGAR, 3 Jun - Bekas calon PAS Parlimen Kangar pilihanraya umum (PRU) 2004, Ishar Saad meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) jam 1.00 petang semalam.

Ishar,55, sebelum ini dimasukkan ke IJN akibat komplikasi jantung dan paru-paru. Jenazah beliau selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam Gombak pagi tadi.

Beliau yang bersal dari Kampung Behor Janggus dekat sini merupakan seorang pesara kerajaan yang pernah memgang beberapa jawatan seperti Setiausaha Sulit Kanan kepada Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Penolong Pengarah Bahagian Latihan Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia, Penolong Setiusaha Bahagian Kabinet Jabatab Perdana Menteri dan Penolong Setiausaha di Kementerian Pertahanan Malaysia sebelum bersara pada tahun 2003.

Pada tahun 2004 beliau dipilih menjadi calon PAS bagi parlimen Kangar melawan Dato' Seri Radzi Sheikh Ahmad, tetapi tewas dengan majoriti 12,548 undi.

Beliau juga disebut-sebut akan bertanding di Dun Bntong pada pilihanraya PRU tahun ini sebelum memberi laluan kepada Mohd Anuar Tahir kerana masalah kesihatan.

Ishar yang juga merupakan ketua PAS cawangan Bintong Barat meninggalkan seorang balu dan lima orang anak.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Allahyarham. Al-Fatihah.

No comments: