Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, October 28, 2006


Exco berjoget dikesali
Oleh : Mat Teropong
Kategori : Berita

Kangar 27hb Okt : Sambutan hari raya Eidul Fitri semalam dicemari dengan satu adegan yang memalukan oleh Exco Alam Sekitar Perlis Azihani Dato’ Ali apabila turut berjoget dengan beberapa artis.

Dalam sebuah rancangan hari raya terbitan TV3 beliau, diakhir rancangan telah menyertai acara joget beramai-ramai yang bercampur lelaki perempuan yang terdiri daripada artis dan orang kampung.

Antara artis yang terbabit ialah Rita Rudaini serta dua orang pengacara TV3, Aidil dan Feitri.Turut sama kelihatan ialah beberapa ahli Puteri Umno Perlis

Rancangan itu yang menampilkan kehidupan dan juga kebudayaan negeri Perlis berjalan dengan bagus sekali tetapi tercemar apabila exco kerajaan Perlis Darul Sunnah itu membuat perkara mungkar.

Mengulas tentang perkara tersebut Exco Pemuda PAS Pusat Ustaz Zolkharnain Abidin melahirkan rasa kesal beliau diatas apa yang berlaku.

Bagi beliau ini membuktikan bahawa pemikiran pimpinan Umno masih tebal dengan fahaman sekular.Mereka mengambil Islam pada satu masa dan kemudian meninggalkannya pada masa lain.

“Bagaimana dia nak pimpin masyarakat kalau dia sendiripun rosak cara berfikir?,”soal beliau.

“Sepatutnya dalam bulan Syawal ini, dia hidupkan roh takbir dalam diri masyarakat.Tapi dia telah memadamkannya roh itu dari jiwa mereka dengan mempromosi cara hidup yang lari dari Islam,”ujarnya lagi

Bagi Ustaz Zolkharnain, sekalipun kerajaan negeri hendak menarik pelancong, tidak perlu mengenepikan nilai-nilai Islam.

Sementara itu Ketua Dewan Pemuda PAS Perlis Ustaz Adnan Fadhil menyatakan yang sunnah yang diuar-uarkan oleh Menteri Besar Dato’ Seri Shahidan Kassim tidak kemana perginya.

“Kemana perginya tokoh ulamak sunnah Perlis?,”Tanya beliau

Tegas beliau ini membuktikan yang mereka hanya mengambil sunnah dalam ibadah sahaja.Manakala untuk kehidupan biasa mereka tidak kisah walaupun kemungkaran ada di depan mata mereka.

No comments: