Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, November 07, 2006

Puteri Umno Padang Besar berkaraoke sambut Aidilfitri

Petikan Harakahdaily
BESERI , 2 Nov - Seperti biasa setiap kali sambutan Aidilfitri, agenda hiburan sudah menjadi lumrah sama ada di media elektronik mahupun dalam acara rumah terbuka.

Begitu juga dengan Pergerakan Puteri Umno Bahagian Padang Besar yang mengadakan rumah terbuka Aidilfitri mereka baru-baru ini.

Majlis berlangsung di pekarangan rumah salah seorang ahli mereka di Kampung Paya Pauh Gembol dekat sini.

Acara bermula dengan tembakan bunga api dan kemudiannya disusuli dengan nyanyian karaoke.

Apa yang menyedihkan ialah acara karaoke tersebut dimonopoli oleh golongan veteran yang lebih cenderung mengumandangkan laguu-lagu lama.

Lebih dikesali, mereka terus leka melalak sehingga lewat malam. Bunyi nyanyian yang dapat didengar ke seluruh kampung hanya berhenti kira-kira jam 1 . 40pagi.

Seorang penduduk yang ditemui menyatakan rasa kesalnya kerana majlis tersebut dicampuradukkan dengan hiburan sedemikan dan berlanjutan sehingga ke lewat malam.

"Orang tua menyanyi karaoke sampai tengah malam memberikan satu contoh yang buruk kepada anak-anak muda," katanya.

Beliau juga kesal kerana tuan rumah majlis tersebut juga adalah anak kepada imam masjid kampung tersebut dan diadakan di kawasan rumahnya.

"Sepatutnya sebagai seorang imam beliau kena tegur apa yang tidak kena dalam masyarakat, bukan dibiarkan orang berkaraoke sampai tengah malam," ujarnya kesal.

Dalam pada itu, para pengunjung majlis tersebut juga mendakwa pihak penganjur gagal memenuhi janji mereka untuk memberikan duit raya kepada kanak-kanak.

Kanak-kanak yang datang ke majlis tersebut menunggu sehingga majlis tamat, namun tidak juga dihulurkan duit raya. Sebaliknya hanya dapat makan dan mendengar orang tua berkaraoke sampai lewat malam, kata mereka.

No comments: