Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Sunday, March 16, 2008

BN menang tapi perselisihan tetap wujud dalam Umno Perlis

Petikan Harakahdaily
ARAU, 9 Mac (Hrkh)- Masih terdapat perselisihan dalam Umno Perlis yang jelas dilihat semasa pengumuman keputusan Pilihan Raya Umum ke 12 yang diadakan di Dewan Sivik Arau malam semalam tadi

Semasa keputusan Dun N11 Pauh diumukan, tepukan dan sorakan kemenangan hanya datang dari segelintir penyokong Dato' Seri DiRaja Syed Razlan Jamalulail.

Beliau yang menang kerusi tersebut menewaskan calon PAS, Abu Bakar Ali dengan majoriti 2572 undi dilihat duduk bersama lebih kurang 20 orang penyokongnya.

Berbeza dengan keputusan kemenangan DUn lain seperti Tambun TUlang, Guar Sanji, Sanglang serta Parlimen Arau, para penyokong Umno/BN memberikan tepukan gemuruh. Ini termasuk pekikan penyokong mereka yang berada di luar kawasan dewan tersebut.

Begitu juga, hanya beberapa kerat penyokong Umno/BN yang duduk di bahagian lain di dewan tersebut yang tampil memberikan ucapan tahniah.

Krisis Umno Perlis mula diketahui umum bila Setiausaha Agung Umno, Dato' Seri Radzi Sheikh Ahmad menyatakan bahawa Menteri Besar Perlis perlu ditukar.

Sekaligus kenyataan ini melihat wujudnya beberapa kem dalam Umno Perlis, termasuk beberapa calon yang dikatakan akan menggantikan Menteri besar, Dato' Seri Shahidan Kassim.

Keadaan ini berlarutan sehingga sehari sebelum penamaan calon, 24 Februari lalu.

No comments: